Khamis, Oktober 24, 2013


Ternyata, PAS memang merupakan sebuah parti yang sekadar pandai bercakap je tapi diorang tak pandai buat. Apa yang diorang cakap ibarat angin belaka.

Bercakap tapi tak de perlaksanaan untuk apa? Sekadar mengabiskan masa, bukan ada manfaat pun. Tak mendatangkan sebarang faedah.

Dalam kempen Pilihan Raya Kecil di DUN Sungai Limau, Si Mahfuz Bean tu cuba bermain wayang. Dia nak tunjuk la kononnya diorang ni bagus dari orang lain.

Untuk memancing undi dan sokongan dari orang ramai, Si Mahfuz Bean tu ajak la UMNO untuk berpolitik secara sihat sepanjang tempoh kempen dijalankan.

Hakikatnya, PAS tak buat apa yang diorang cakap. Kempen yang dijalankan oleh PAS bukan la Politik sihat seperti mana yang dinyatakan oleh Si Mahfuz Bean tu.

Awal - awal lagi, PKR sendiri dah mengakui bahawa mereka turun untuk memburuk - burukkan keluarga Datuk Padukua Mukhriz Mahathir dalam PRK Sungai Limau ni.

Perkara tersebut dinyatakan secara terang - terangan dihadapan puluhan penyokong PAS sewaktu majlis memperkenalkan calon dibuat sebelum ini.

Tak cukup dengan itu, jentera PAS sendiri acapkali tampil diatas pentas dan memburuk - burukkan Kerajaan yang diterajui oleh UMNO dengan pelbagai dakwaan.

Tuduhan demi tuduhan serta fitnah dijaja merata - rata semata - mata untuk mendapatkan sokongan serta undi dikalangan penduduk di Sungai Limau.

Boleh dikatakan hampir seluruh jentera PAS yang berada di Sungai Limau setiap hari menjalankan agenda menghasut rakyat supaya terus membenci pihak Kerajaan.

Adakah itu yang dikatakan sebagai 'Politik Sihat'? Adakah dianjurkan oleh Si Mahfuz Bean tu kepada UMNO? Kalau itu yang ditawarkan, patut sangat la UMNO tolak.

Menyemai Politik sedemikian bukannya dianggap sebagai amalan 'Politik Sihat'. Sebaliknya ia hanya menyuburkan 'Politik Kebencian' yang menjadi teras perjuangan Pakatan.

Malah, sewaktu hayat Allahyarham Tan Sri Azizan, beliau sendiri menolak amalan Politik Kebencian dan membuatkan beliau mudah diterima oleh orang UMNO.

Maka sebab itulah beliau dijadikan 'Public Enemy Number One' dikalangan pemimpin PAS Kedah sendiri!!! Termasuk la Si Mahfuz Bean ni sekali!!! Jadi, tak payah la dia nak tunjuk yang dia tu 'Baik' sangat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping