Isnin, November 25, 2013


Herankan. Dalam ramai - ramai penganalisis Politik yang ada dalam Malaysia ni, kenapa pulak Awek Mat Salleh ni yang dicari untuk memberi pandangan?

Dah tak de orang lain ke dalam Malaysia ni yang boleh berikan pandangan mereka mengenai pemilihan Jawatankuasa PAS yang baru selesai semalam?

Apa haknya Awek Mat Salleh tu nak masuk campur dalam urusan Parti Angguk Saja tu? Dia ada kepentingan ke dalam perjuangan serta hala tuju parti tersebut?

Bagi SH, andaikata nak pilih orang yang layak untuk memberi komen atau pandangan mengenai perjuangan parti tersebut, Ustaz Nasa Mat Isa adalah orang yang paling layak.

Beliau masih lagi merupakan ahli parti tersebut dan dia juga merupakan Bekas Timbalan Presiden PAS Pusat. Sewajarnya pandangan beliau perlu diambil kira.

Tapi, mungkin la pihak yang berkenaan cuma nak ambik pandangan orang luar mengenai senario Politik di Malaysia ni. Cuma yang kita herannya, kenapa Awek Mat Salleh tu yang dipilih?

Jika dilihat latar belakang Awek Mat Salleh tu, dia tak de kaitan pun dengan Malaysia, jauh sekali dia ni ahli Parti Angguk Saja tu. Jadi, sebab apa dia sibuk sangat nak masuk campur?

Kata Awek Mat Salleh tu, Pak Berahim yang dipilih menjadi Naib Presiden PAS baru - baru ini boleh menjadi 'Jambatan' untuk menyatukan dua kumpulan dalam PAS.

Kononnya, kata Awek Mat Salleh tu, Pak Berahim ni tak Pro kepada mana - mana Kumpulan. Disitu sahaja dah mampu menimbulkan tanda tanya.

Jika benar Si Awek Mat Salleh tu kenal dengan kepimpinan PAS, sudah tentu dia akan tau yang Pak Berahim tu Pro Ulama dan bukan bebas seperti yang dinyatakannya.

Sebab itu dalam pemilihan PAS yang lalu, Pak Berahim tewas kepada Mat Syabun bagi merebut jawatan Timbalan Presiden kerana Pak Berahim didakwa mewakili Pro Ulama.

Nah!!! Sekarang kita sendiri tertanya - tanya, kenapa pulak Awek Mat Salleh yang berpengkalan di Singapura ni nak masuk campur hal ehwal Politik Malaysia? Seperti yang SH katakan tadi, nampak sangat la yang Awek Mat Salleh ni ada udang disebalik batu!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Awek ini risau Malaysia ini ditadbir oleh Sultan yg jadi bekas lanun2 Indon pada suatu ketika dulu, dan UMNo yg diterajui oleh celup2 barua yg mengaku sebagai Melayu sebab nak songlap Negara pakai Akta 153, Jadi pada peringkat antarabangsa Akta 153 itu haram dan hanya dipakai untuk kesenimbungan haramjadah2 yg nak gondolkan Negara. Oleh kerana masalah ini akan menjadi bebanan dunia awek ini telah meneropong Tun Mamak sebagai orang yg bertanggung jawab membunuh, menipu dan mencuri di Malaysia pada Skala Rikter 9.0 yg akan menyebabkan dunia terancam. Oleh kerana itu dia sedang mencari jalan untuk membungkuskan Tun Mamak untuk menghadapi perbicaraan di Geneva yg hukumannya adalah Gantung Sampai Mati.

    BalasPadam
  2. Ulasan anda akan dapat dilihat selepas kelulusan nenek kau.

    BalasPadam
  3. bro anon 10.01.... lu isap apa ek.. cam best jer merapu.. bak ar skit..

    BalasPadam
  4. 10.01...lu memang speseis babi

    BalasPadam
  5. 10.01, lu memang anak babi

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping