Selasa, Disember 17, 2013


Setinggi - tinggi ucapan tahniah diucapkan kepada PAS kerana berjaya membuktikan bahawa mereka memang layak jadi Pak Angguk Saja kepada DAPigs.

Ekoran kemelut kepimpinan yang melanda PAS di Pulau Pinang dan rasa tak puas hati terhadap DAPigs pimpinan Si Guan Eng, maka PAS telah menggantikan Pesuruhjayanya.

Dulu Si Salleh Man tu jadi Pesuruhjaya. Ternyata, Si Salleh Man tu tidak berkemampuan untuk menjaga anak - anak buahnya dibawah sehingga mengaibkan DAPigs.

Maka, atas sebab itulah PAS melantik seorang 'Barua' Melayu yang memang sejak dari dulu sanggup jadi Pencacai kepada DAPigs untuk jadi Pesuruhjaya. Mat Syabun yang diorang pilih.

Lepas ni konfirm tak de masalahnya punya. Semua Ahli PAS di Pulau Pinang bukan sahaja kena ikut arahan dan perintah yang diberikan oleh Si Mat Syabun tu. 

Sebaliknya, diorang juga kena ikut segala perintah dari Tokong DAPigs tu. Kiranya, Melayu di Pulau Pinang ni akan terus menjadi Pencacai dan Balaci kepada DAPigs serta terus ditindas selama - lamanya. Memang itulah yang PAS nak sangat pun!!!
KUALA LUMPUR: PAS melantik timbalan presiden, Mohamad Sabu sebagai Pesuruhjaya Pulau Pinang selepas para perwakilan meneliti peranan parti dalam menguruskan negeri itu pada Muktamar PAS pada bulan lepas.

Bercakap kepada para pemberita di ibu pejabat PAS di sini, Setiausaha Agung parti, Datuk Mustafa Ali bagaimanapun menafikan ia tiada kaitan dengan kritikan para perwakilan dengan menyatakan bahawa parti sekadar "melakukan penstrukturan semula" organisasi.

"Selain itu, Mat Sabu merupakan anak kelahiran Pulau Pinang dan beliau sudah biasa dengan negeri ini. Kami menyifatkan pelantikan beliau itu akan membantu kerja-kerja kami di sana terutama beliau merupakan timbalan presiden parti," katanya pada Selasa.

"Dengan kedudukan beliau itu, beliau boleh memainkan peranan yang signifikan, yang berhubung dengan konteks hubungan kita dengan anggota Pakatan Rakyat yang lain dan menguruskan jentera parti," tambahnya.

Mustafa turut menafikan bahawa pesuruhjaya Pulau Pinang sebelum ini iaitu Datuk Mohd Salleh "digugurkan", berikutan dengan ketegangan antara PAS Pulau Pinang dengan DAP mengenai dakwaan "campur tangan" dalam hal ehwal Islam dan dalam pelantikan ahli jawatankuasa keselamatan.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping