Sabtu, Disember 14, 2013


"Heran betul la tengok diorang ni. Kenapa la diorang ni nak meroyan tak tentu arah pasal isu Syiah ni? Kalau diorang tak terlibat, kenapa diorang macam orang hilang akal dibuatnya?"

Nah! Itu persoalan yang dibangkitkan oleh seorang sahabat SH bila berbicara mengenai isu Syiah yang dikaitkan dengan parti tersebut. Memang pening kepala dibuatnya.

"Kalau kita lihat, isu pasal Syiah ni lebih kurang sama je dengan isu pasal Ustaz Kazim. Kalau ianya tak de menjejaskan PAS, kenapa diorang sesak sangat buat dakwaan?"

Apa yang jelas, isu berkaitan dengan Syiah ni hanya boleh diibaratkan sebagai jerat yang dipasang untuk mengumpan puak - puak Parti Angguk Saja tu sebenarnya.

"Tapi apa boleh buat. Orang PAS ni pun semuanya tak berapa cerdik sangat pun. Ada yang setakat lulus tingkatan 3 tu pun diorang boleh angkat jadi Ketua Penerangan.

Mungkin sebab itulah diorang tak mampu nak menepis dakwaan yang dibuat. Lantik orang yang tak de ilmu dan bukan pada 'Hak', memang itulah silapnya," jelas sahabat SH tu lagi.

Apa yang dipersoalkan oleh sahabat SH tu, memang ada betulnya jugak. Andaikata isu pasal Syiah ni tidak menjejaskan PAS, kenapa diorang boleh jadi tak arah?

Kementerian Dalam Negeri baru dedahkan sikit bukti berkaitan dengan isu Syiah ni. PAS dah mula jadi macam 'Cacing Kepanasan'. Tak senang duduk diorang dibuatnya.

Bayangkan la kalau lebih banyak bukti yang didedahkan kepada rakyat umum secara terang - terangan. Gamaknya hilang akal puak - puak Parti Angguk Saja tu dibuatnya.

Lebih banyak diorang bercakap, makin terserlah kebodohan mereka untuk menafikan penglibatan Si Mat Syabun tu dengan Syiah. Nak pulak bila Si Mahfuz Bean tu bukak mulut.

Dia sendiri pun tak membezakan apa yang dimaksudkan dengan 'Hubungan Diplomatik' dengan 'Hubungan Fahaman'. Maka sebab tu dia boleh buat dakwaan sebarangan.

Mungkin kalau kita cakap kat dia perkataan 'Diplomatik' tu pun dia akan kata yang ianya sejenis kuih jugak kot. Maklum la, orang setakat 'LULUS SRP' ni apa sangat yang Si Mahfuz Bean tu tau!!! Sekadar meroyan tak tentu arah boleh la!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping