Jumaat, April 25, 2014


Syukur. Akhirnya amoi seksi yang pernah jadi Playboy Bunny ni terbuka juga hatinya untuk menerima Islam setelah sekian lama dia memakai tudung sebelum ini.

Isu dia memakai tudung sebelum ini menjadi kontroversi yang hangat diperkatakan dan turut menerima kritikan dari sesetengah pihak yang agak skeptikal.

Apa - apa pun, kita doakan semoga Amoi ni beroleh hidayah dan panduan yang sebenarnya dalam Islam. Cuma kita masih lagi menunggu, bila pulak Si Guan Eng tu nak masuk Islam?

Kalau ikut kata beberapa orang pemimpin PAS sebelum ini, Si Guan Eng tu masuk Islam selepas DAPigs kekal memerintah Pulau Pinang dalam PRU yang lalu.

Tapi ni dah nak masuk setahun. Jangan kata Si Guan Eng tu nak masuk Islam. Malah tanda - tanda dia nak menerima Islam tu pun masih lagi menjadi persoalan.

Mungkin Si Guan Eng tu masih menunggu masa yang sesuai kot. Macam yang pernah dinyatakan oleh Si Mat Syabun tu suatu ketika dulu, Si Guan Eng tu nak masuk Islam, tapi kena tunggu Ungker Lim mati dulu!!! Lepas tu baru dia masuk Islam!!!
KUALA LUMPUR - Bekas model Playboy, Felixia Yeap, 27, berkata akan memeluk agama Islam pada bulan Ramadahan ini.

Memetik laporan Harian Metro, keputusan itu dibuat setelah mengakui dirinya memerlukan masa untuk mendalami agama itu.

“Jika tiada halangan, Insya-Allah saya akan mengucap (kalimah) syahadah pada Ramadan ini bersempena dengan tarikh lahir saya pada Julai depan,” katanya.

Felixia atau nama sebenarnya Yeap Chin Yee berkata, dia bukan sengaja menangguhkan niat murni memeluk Islam, sebaliknya perlu mempersiapkan diri secara mental dan fizikal.

“Ada sebab kenapa saya belum memeluk Islam secara rasmi. Antara yang utama, saya masih perlukan masa. Buat masa ini, saya sedaya-upaya mencari masa untuk membaca buku agama.


“Jika ada kesempatan, saya juga menghadiri kelas dan ceramah agama supaya lebih faham mengenai Islam,” katanya.
Categories:

5 ulasan:

  1. Moga benar apa yang di niatkan nya... jadi muslimah sejati.

    BalasPadam
  2. Hoi anjing semut hitam
    Dah dia nak masuk islam
    X payah la letak gambaq lama dia
    Pelak anjing punya blogger
    Jahil sama tahap kote Anwar

    Hamba Allah tu dr jahil ke Islam
    Blogger Semut Hitam dr Islam (agak aku la) ke jahil tahap kapiaq

    Kalau ada teloq jgn block komen aku

    BalasPadam
    Balasan
    1. Niat kamu pertahan kan Islam dan bakal muslimah, tapi cara kamu tak Islamic langsung.

      Don't contradict yourself.

      Padam
    2. Saya pun setuju niat kamu mempertahan bakal muslimah, tapi kalau boleh buat lah teguran yang lebih baik dan bersopan., Biasalah penulis blogger pun orang biasa juga dan pasti akan melakukan kesilapan. Diharapkan Blogger akan lebih sensitif.

      w@n

      Padam
  3. Alhamdulillah, semoga saudari ini kekal dalam islam sehingga akhir hayatnya semoga allah terus memberi hidayah saudari ini, dan segala kemudahan hidup secara islam pada dirinya..ya allah, kami bersyukur kepada mu kerana menemui kan saudari ini dengan ugama yang kau redoi..dapatkan saudari ini seorang suami yang baik yang cintakan islam, dan saudari ini sehingga akhir hayat mereka berdua..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping