Jumaat, April 25, 2014


Heh! Terkejut jugak bila baca status seorang pelajar lepasan Oxford ni bercerita bab Hudud. Macam ada benda tak kena je. Heran pulak kita dibuatnya.

Tapi bila kita baca ulasan yang diberikan, rupanya dia sekadar memberi respon kepada apa yang diluahkan oleh DAPigs sebelum ini berkaitan dengan isu tersebut.

Kira ok jugak la dia masih bersetuju kalau Hudud tu dilaksanakan di Malaysia ni. Sekurang - kurangnya dia tak de bagi alasan yang bukan - bukan.

Tak de la macam puak - puak Pakatan Haramjadah dari kalangan PKR tu. Diorang dok tuduh orang kata tolak Hudud. Tapi realitinya, diorang pun buat benda yang sama.

Cuma diorang menjadikan alasan kononnya isu Hudud tu tak de dalam konsensus Pakatan . Itu je yang jadi modal diorang untuk menolak Hudud tu secara tersembunyi.

Berbalik kepada apa yang Si Khairy ni kata jugak la. Kalau Perlembagaan pun boleh kita pinda, inikan pulak konsensus mengarut dalam Pakatan tu. 

Secara mudahnya, kalau pemimpin PKR tu nak Hudud dilaksanakan, diorang boleh pinggirkan pandangan DAPigs. Buat undi pun diorang dah menang.

Dalam Pakatan tu bukannya ada banyak sangat komponen. Setakat ada tiga parti je. PAS, PKR dan DAPigs. Kalau ikut atas kertas, PAS+PKR, kalah dah DAPigs tu.

Tapi masalahnya sekarang ni, PKR+DAPigs. Itu yang menjadi persoalannya. Maka memang sebab itulah dalam Pakatan tu tak de konsensus mengenai perlaksanaan Hudud ni.

Takkan itu pun diorang tak faham ye tak. Melainkan diorang tu dungu tak ingat dunia. Yang tu memang tak boleh la kita nak tolong. Bab dungu seumur hidup ni, diorang sendiri yang buat!!! Jadi, biar ke lantak diorang la. Sendiri buat sendiri tanggung la!!!

SHAH ALAM – "Perlembagaan boleh dipinda tetapi al-Quran tidak boleh dipinda'" demikian kemas kini status Twitter terbaharu Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar.

Status itu dilihat seolah-olah membidas kenyataan Pengerusi Biro Perundangan DAP Kebangsaan, Gobind Sing Deo, semalam.


Melalui status itu, Khairy berkata permasalahan hukum hudud bukan soal pelaksanaan sebaliknya penerimaan hukum tersebut.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. APA YANG TINGGAL PADA PAS....CUMA HUDUD. HUDUD JER LAGI MODAL POLITIK BAGI PAS.
    NAK MAIN ISU KAFIR...DAH TAK BOLIH.... SEBAB DIA SENDIRI PUN DAH JADI KAFIR.
    NAK MAIN ISU SYURGA PUN TAK BOLIH....SEBAB BERSANGKUT PAUT DENGAN KAFIR YANG MEREKA DAKAP.
    JADI HUDUD JER LA UNTUK MENIPU WARGA TUA KAMPONG SUPAYA TERUS MENERUS MENYOKONG PAS. KALAU BOLIH DALAM HATI MEREKA ISU HUDUD BIAR BERPANJANGAN.
    SIAPA SEBENARNYA YANG MENGHALANG HUDUD KALAU BUKAN DARI KALANGAN MEREKA SENDIRI. AKIBAT TAKUT KEHILANGAN UNDI KAFIR.

    BalasPadam
  2. Senang je semut, sapa tak mahu hudud had masa dia hidup didunia 30 tahun macam nabi isa. Sapa mahu hudud kelantan benarkan hidup kat dunia ni 60 tahun macam nabi mohammad. Apa nak takut mati semut ,orang mati naik kereta racing ufo saya teringat apek dalam cerita madu tiga.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping