Ahad, April 13, 2014


Heh!!! Ini baru betul - betul soalan maut beb. Apa lagi putar belit yang diorang nak cerita lepas ni. Takkan Si Apek Kit Siang dan Si Karpal Whilchar tu je yang ada suara.

Macam mana pulak dengan orang yang beragama Islam lain yang ada dalam parti DAPigs tu? Apa pulak pendirian mereka mengenai perlaksanaan Hudud ni?

Realitinya, Pakatan Haramjadah tu pun tolak perlaksanaan Hudud jugak. Kalau tidak, kenapa tak wujud konsensus mengenainya? Nak bincang soal ni pun diorang tak nak. 

Itu membuktikan yang Pakatan Haramjadah ni sekadar syok sendiri je. Walhal masing - masing ada agenda tersendiri. Pakatan menda kejadahnya kalau sorang ke kiri dan sorang ke kanan? Yang sorang tu ke depan ke belakang pun dia boleh!!! Halal haram balun belaka!!!
SHAH ALAM: Pemimpin Melayu yang beragama Islam dalam DAP digesa tidak membisu menyuarakan pendirian tentang pelaksanaan hudud oleh kerajaan negeri Kelantan, tegasPresiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmat Isahak.

Menurutnya, Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari selaku wakil rakyat beragama Islam tidak seharusnya hanya tunduk kepada parti yang jelas membantah usul sekutunya itu sebaliknya menyokong niat baik PAS selaku wakil rakyat Islam. 

"Sebagai bekas ahli DAP Melayu dan Islam, saya dalam situasi rasional dan waras amat berharap bahawa kedua-dua ahli parlimen melayu dari DAP dalam melaksanakan tanggungjawap mereka sebagai seorang Islam akan menyokong usul tersebut secara ikhlas atas nama Allah dan bukannya tunduk kepada tekanan politik dari rakan-rakan bukan Islam mereka dari parti itu. 

"Ini juga adalah platfom terbaik bagi Zairil Khir Johari (berasaskan kepada status keislaman beliau) untuk menjadi contoh terbaik sebagai ahli parlimen Islam yang berani melawan arus demi menegakkan syiar Islam di negara ini," katanya melalui kenyataan media hari ini. 


"Kesinambungan dari itu dan pada waktu yang sama saya mendesak Naib Pengerusi Kebangsaan DAP yang belum disahkan Dr. Ariffin Omar agar tidak membisu dalam isu usul hudud malah dapat memberikan komen beliau sebagai seorang yang beragama Islam tanpa perlu merujuk kepada kepimpinan parti terlebih dahulu," jelasnya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping