Sabtu, Mei 10, 2014


“Unit Amal tidak kenal aktivis kiri. Mereka anggap provoke dari SB/ UMNO. Unit Amal juga anggap setiap demo gergasi adalah milik khas PAS.

“Aktivis kiri pula tidak memaklumkan kepada penganjur program gimik mereka. Apakah lagi dalam keadaan Unit Amal yang rata-ratanya ortodok tidak kenal kumpulan ini,” dakwa ‘dtecconan.’
Menurut ‘dtecconan,’ pergaduhan bermula apabila seorang anggota Unit Amal telah rebah akibat disiku dari belakang semasa perhimpunan tersebut.

Selepas itu, Unit Amal telah menyerbu kumpulan CheguBard di sebuah restoran, namun CheguBard menafikannya. Justeru, Unit Amal mencari kumpulan ‘maverick’ yang masih berada di Dataran Merdeka.

“Video kejadian pertama menyaksikan satu brother memukul (siku) sebanyak 3 kali, dari belakang, menyebabkan seorang Unit Amal rebah (memang gua tak setuju dengan budak ni). Ini mendatangkan ‘naluri hero’ kepada seorang big brother Unit Amal.

“Dia dikatakan telah menghentak meja restoran gimik untuk menyerbu kumpulan Cikgu Bard (SAMM). Cikgu Bard menafikan yang memukul Unit Amal ialah SAMM setelah melihat video. Lalu big brother tadi telah ke lokasi bermalam dan bertahan di Dataran Merdeka.

“Berlaku pertengkaran dengan Ali sebelum Unit Amal datang kembali kali kedua dengan kumpulan 10 orang dan memukul Ali dan Jack. 

"Ali adalah anak-anak Abd Jalil (veteran PAS). Kesemua anak-anak Abd Jalil adalah orang yang pendidikan. Sila search FB dengan key word Abd Jalil.

“Apabila gua sampai, Ali dan Jack sudah ke hospital. Gua mendapat versi cerita dari pelbagai pihak. Setelah berbincang, satu cadangan dicapai dan akan diuruskan oleh pihak tertentu. Gua tak mahu mengganggu yang itu,”katanya lagi.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Kenapa depa dok marah sangat kat Tun Mahathir? Panggil beliau dengan berbagai bagai bahasa yang agak kesat...tetapi saya tengok muka muka setengah setengah aktivis longkang ni pun, ramai yang macam ada darah mamak atau keling, atau jawa atau boyan yang mengalir dalam tubuh. Walaupun Tun ada keturunan mamak, beliau beribu kali lebih berjasa kepada Malaysia dan kaum bumiputera berbanding dengan mamak mamak lupa daratan kat tepi longkang waktu berdemonstrasi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping