Rabu, Julai 23, 2014


Hah!!! Sekarang macam mana? Berani tak nak sahut cabaran yang dibuat ni? Sanggup tak Si Khalid nak bubarkan Dewan Undangan Negeri bagi mengadakan Pilihan Raya Negeri?

Nampak gayanya kemelut Politik paling dahsyat dalam sejarah kini sedang melanda Negeri yang dianggap paling maju itu pada ketika ini.

Si Ketua Penipu tu semakin hari semakin ghairah nafsunya membuat keputusan ditengah malam selepas mesyuarat PKR di Petaling Jaya. Ianya mampu mengejutkan semua orang.

Ada banyak sebab untuk rakyat Malaysia berasa terkejut. Yang pertama, adakah Selangor bersedia untu mendapat Menteri Besar wanita yang pertama dalam sejarah?

Adakah ini adab dan tatacara yang betul untuk menggantikan Menteri Besar sedangkan dia masih lagi sihat wal-afiat untuk meneruskan tugasnya menjaga Kebajikan Rakyat?

Apa salah Khalid sehingga beria - ia benar PKR mahu menggantikan dia secepat yang mungkin? Adakah sebab dia tak boleh buat kerja dan menjaga Kebajikan Rakyat?

Itu diantara persoalan yang perlu dijelaskan oleh puak - puak PKR tu. Nak pulak dalam persoalan mengenai sebab musabab kenapa Si Khalid Ibrahim tu perlu diganti.

Jika ianya berkaitan dengan kepentingan rakyat, ada rakyat yang menderita dibawah pimpinan Khalid, maka tak salah kalau PKR nak gantikan dia.

Tapi, kalau ianya sekadar untuk memuaskan nafsu dan memenuhi kepentingan Politi peribadi pemimpin tertentu dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu, baik tak payah.

Setakat nak buang masa tak tentu arah dan menyusahkan rakyat tanpa mendatangkan faedah secara keseluruhan, apa gunanya? Buat mengabihkan masa je.

Namun, dek kerana nafsu Si Ketua Penipu tu dah tak dapat dikawal membuatkan dia mudah klimaks awal dan terburu - buru mengumumkan nama Si Wan Omega tu sebagai MB.

Biarpun sebelum itu, keputusan dan ketetapan mengenai kedudukan Menteri Besar tu hanya akan dibuat selepas mesyuarat Majlis Presiden Pakatan hari ini.

Maka sebab itu PAS Selangor awal - awal lagi dah buat pendirian bahawa diorang tak bersetuju untuk menggugurkan Si Khalid Ibrahim tu sebagai Menteri Besar.

Kenyataan yang dibuat oleh Pesuruhjaya PAS Selangor sebelum ini memberikan signal tegas bahawa mereka tidak akan mengubah pendirian tersebut.

Tapi, tak tau la lepas mesyuarat tu diadakan malam nanti. Takut lain pulak keputusannya. Dengan PAS ni bukan kita boleh percaya sangat. Dasar Pak Angguk Saja ni susah sikit.

Walaubagaimana pun, Si Khalid tu kini ada dua pilihan yang boleh dibuat. Dia boleh pilih Kekal dengan jawatan dia sebagai Menteri Besar sehingga berjaya digulingkan oleh PKR,

Atau bubarkan saja Dewan Undangan Negeri dan adakan Pilihan Raya Neeri. Itu sahaj pilihan yang ada pada Si Khalid Ibrahim tu pada ketika ini. Nampak gayanya, drama Pakatan ni masih berpanjangan. Yang merananya rakyat jugak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping