Rabu, Julai 02, 2014


Nampak gayanya biarpun dalam bulan Ramadhan, nafsu puak - puak Pakatan Haramjadah tu masih tidak dapat dikekang. Mungkin penghayatan Ramadhan tu tak sampai kot.

Maka sebab itulah diorang masih lagi dilihat penuh bernafsu dalam memenuhi agenda peribadi mereka untuk menggugurkan Si Khalid Ibrahim tu sebagai Menteri Besar.

Heran kan? Dulu diorang jugak yang beria - ia pilih Si Khalid Ibrahim ni sebagai Menteri Besar Selangor atas dasar kemampuan yang mampu dicapai oleh Si Khalid tu.

Tapi akhirnya, diorang jugak yang bantah dan menuduh kononnya Si Khalid tu tak mampu nak urus tadbir Negeri dengan baik. Apa yang dah berlaku sebenarnya?

Adakah Si Khalid Ibrahim tu mula berubah sejak dia menjadi Menteri Besar? Adakah sifat dan kemampuan yang dicapai oleh Si Khalid tu sebelum ini sudah hilang?

Kalau tanya diorang soalan tu, dah tentu jawapannya Ya! Si Khalid Ibrahim tu didakwa sudah lupa diri dan dilihat tidak mampu mentadbir Selangor dengan baik.

Malah reputasi yang dimiliki oleh Si Khalid Ibrahim tu sebelum dia menjadi Menteri Besar sudah lenyap kerana memegang tampuk kepimpinan Rejim Pakatan di Selangor.

Maka timbul la desakan demi desakan supaya kedudukan Si Khalid Ibrahim tu sebagai Menteri Besar diputuskan segera oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

Bak kata seorang ADUN Pakatan, perkara itu perlu dilakukan segera dan yakin sebarang konsensus yang dicapai akan diberi pertimbangan oleh pihak Istana.
"Saya tak jangka ada masalah yang begitu besar. Bila kita sudah putuskan iaitu ketiga-tiga parti dah putuskan sama ada kekal atau sebaliknya, mengikut keadaan sebelum ini Sultan biasanya akan mengambil kira dan membenarkan. Saya kira tidak berlaku masalah, krisis atau sebagainya.  


"Ia bukan masalah. Biar Pakatan selesaikan di peringkat Pakatan dulu. Kalau dah selesai, kita akan persembahkan kepada Sultan. Dan saya yakin hal itu kita dapat selesaikan ikut kebijaksanaan," kata Amirudin, ADUN Batu Caves kepada Antarapos.
Persoalnya, adakah orang lain yang bakal dipilih menggantikan Khalid nanti tidak akan melakukan perkara yang sama? Adakah Pakatan boleh beri jaminan tersebut?

Jawapannya, sudah tentu TIDAK!!! Selagi puak - puak Pakatan Haramjadah tu terus bernafsu untuk memenuhi kepentingan diri sendiri, diorang takkan mampu menguruskan pentadbiran Negeri dengan baik. Itu pasal la parti diorang sendiri pun tunggang langgang!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Waktu amano pilih tok jib pun mereka tak tahu sampai begini jadinya sekarang......Masih ramai Melayu jadi penadah brimmmmmmm..

    BalasPadam
  2. Kalau pakatan haramjadah tu berteraskan "pemimpin2" yang lebih bersifatkan penyangak, tak hairan lah pengikut2 pakatan haramjadah tu pun tak ubah macam sampah2 di tepi jalan.
    Kalau takde UMNO/BN, habis lah Tanah Melayu ni dikerjakan oleh DAP dan PKR.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping