Rabu, Julai 02, 2014


Hari tu, puak - puak DAPigs tu mendakwa kononnya Menteri dan Timbalan Menteri yang baru dilantik dari kalangan MCA serta GERAKAN sebagai 'Pemimpin yang Tak Tau Malu'.

Kononnya bagi mereka, perlantikan itu hanya memalukan selepas orang Cina secara terang - terangan menolak mereka dalam Pilihan Raya Umum yang lalu.

Tapi hari ini, giliran DAPigs pulak buat tindakan yang sama dengan melantik Si Gundik Kit Siang tu sebagai Setiausaha Politik kepada Si Kit Siang tu.

Jika dulu, tugas Si Gundik Kit Siang tu hanya untuk menjaga kawasan Parlimen Gelang Patah. Tapi kali ini, dia diberi tugas menjaga semua kawasan Parlimen DAPigs.

Itu membuktikan bahawa Si Kit Siang tu dah tak yakin Gundik dia mampu nak menjaga kawasan Parlimen Gelang Patah tu. Maklum la, dah kalah di Teluk Intan.

Maka sebab itu dia suruh Si Gundik dia jaga pulak kawasan Parlimen lain yang ada dikalangan pemimpin - pemimpin DAPigs ni. Itu pun belum tentu dia mampu nak buat.

Hakikatnya, Si Kit Siang tu nak Gundik dia jaga kawasan - kawasan Parlimen tertentu yang sebelum ini dilaporkan mempunyai masalah kronik dari segi kepimpinan.

Nak pulak bagi kawasan di Perak yang sebelum ini dilaporkan agak berantakan dan terjebak dengan perebutan kuasa apabila Si Kit Siang tu berambus ke Gelang Patah.

Kemelut kepimpinan diantara kumpulan Nga-Ngeh serta kumpulan Kulasegaran di Perak bukan lagi satu rahsia. Ianya sudah menjadi pengetahuan umum.

Malah perbalahan diantara mereka menjadi salah satu faktor kekalahan DAPigs di Perak apabila wujud usaha 'Boikot' pihak tertentu secara diam - diam.

Jadi, sebab itu Si Gundik Kit Siang tu dilantik menjadi Setiausaha Politik kepada Si Kit Siang tu dengan tugas yang lebih besar dari sekadar menjaga kawasan Parlimen dia sendiri.

Dalam erti kata lainnya, Si Kit Siang tu mula hilang keyakinan terhadap pemimpin - pemimpin DAPigs lain diperingkat bawahan yang dilihat mampu membawa kehancuran.

Sudah tentu Si Kit Siang dan Si Guan Eng tu tak nak perkara tersebut berlaku. Ianya hanya akan merugikan peluang DAPigs untuk memerintah Malaysia dimasa akan datang.

Maka, tak salah jika kita buat kesimpulan bahawa perlantikan Si Gundik Kit Siang tu bukannya untuk menjaga Kepentingan Rakyat. Sebaliknya, perlantikan tu hanya untuk menjaga Kepentingan Peribadi Si Kit Siang tu anak beranak!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Si Dyana ni, pergi lah berbakti dgn bangsa sendiri perbuatan awak ni sungguh memalukan lah. Awak menuntut di university yg k'rajasn sediakan tetapi berbakti kpd DAPIG penghianat bangsa agama bangsa dan negara.

    BalasPadam
  2. Ok la jadi setiausaha politik je..setiausaha politik dibayar oleh org politik. Menteri dibayar dengan duit rakyat. Menteri dah bersepah ditambah lagi. Yang kalah PRK pun leh jadi menteri.

    BalasPadam
  3. bro...SetPol PM yang melingkup PRU 13 masih lagi jadi SetPol apa cerita

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping