Berita Pahang

Ahad, Julai 27, 2014


Heh!!! Kan dah kena balun? Nampak sangat yang Si Mat Syabun ni memang tak pandai lansung dalam Politik. Bercakap pun main ikut sedap mulut dia je.

Boleh pulak dia buat dakwaan bahawa kenyataan yang dibuat oleh Hadi Awang sebelum ini sebagai satu 'Pandangan Peribadi'? Dia ingat Hadi Awang tu sapa?

Si Mat Syabun tu lupa ke yang SI Hadi Awang tu Presiden PAS? Dia lupa ke dimana kedudukan dia dalam PAS pada ketika ini? Apa hak dia nak buat dakwaan macam tu?

Si Mat Syabun tu perlu sedar yang dia hanya sekadar seorang Timbalan Presiden PAS je. Maka dia tak de hak nak buat sebarang keputusan yang mewakili parti tersebut.

Jika dilihat dari sudut hieraki, Hadi Awang lebih layak untuk membuat keputusan dan menyatakan pendirian dalam satu - satu isu yang melibatkan parti.

Biarpun PAS hantar 6 orang wakil dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan sebelum ini, ianya tidak mampu untuk menjustifikasikan keputusan bagi keseluruhan parti.

Sebaliknya, Hadi Awang tu boleh buat memandangkan dia memegang jawatan sebagai Presiden. Apa yang Presiden cakap, ahli kena ikut. Termasuk la Timbalan Presiden sendiri.

Maka atas sebab itu kenyataan Si Mat Syabun tu dilihat mendapat sindiran dari Anak Nik Aziz melalui satu komen yang disiarkan dalam laman media semalam.

Kata anak Nik Aziz tu, kenyataan yang dibuat oleh Hadi Awang selaku Presiden perlu didokong dan digunapakai oleh seluruh ahli PAS sehingga mesyuarat PAS Pusat diadakan.
"Jadi bila Presiden sudah buat kenyataan awal, maka ahli PAS patut ambil yang Presiden katakan itu. Cuma perubahan mungkin boleh berlaku sebab Presiden pun masuk mesyuarat juga. Maknanya setakat ini, ambil yang Presiden katakan itu dulu,"


"Kita panggil ini sebagai pendirian semasa. Yang mesyuarat itu nanti, itu pendirian akan datang," katanya kepada Antarapos.
Maknanya, dalam erti kata lain, kenyataan Hadi Awang selaku Presiden PAS bukannya satu kenyataan peribadi sepertimana yang didakwa oleh Si Mat Syabun tu sebelum ini.

Kesimpulannya, tak usah la Si Mat Syabun tu nak jadi orang yang lupa diri. Dia perlu sedar dimana kedudukan dia pada ketika ini. Kot ye pun dia nak jadi 'Lembu PKR dan DAPigs', jangan la sampai tahap dia tak sedar diri!!! Akhirnya nanti, dia sendiri jugak yang malu!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Dalam PAS ada dua dewan, satu dewan Ulamak yg satu lagi dewan Alamak....dewan ulamak kata sokong khalid, dewan Alamak tentang khalid...Allah sudah tunjuk kan sedikit demi sedikit kehancuran Pakatan Rakyat

    BalasPadam
  2. Dah sampai masanya berakhir PAS dalam.pakatan kencing atau pakatan kroni

    BalasPadam
  3. yang hang pa dok bising pasai PR ni wat pa....biaq pi la depa nak mampuih ka....jahanam ka...la ni jaga parti sendiri....bagi perbetui mana yg tak betui....bagi elok mana yang dah bughuk.....bagi clear mana yg tak clear....ni asik dok peghabih masa jaga tepi kain oghang !!!

    Sabit tu....budak2 PR dan penyokong ataih pagaq makin meluat kat depa tau dak !!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping