Berita Pahang

Ahad, Julai 27, 2014


Itu persoalan yang paling wajar diajukan kepada Si Siputdin Nasution tu bila dia cuba nak bagi amaran kepada PAS supaya menyokong cadangan yang dibuat oleh PKR.

Persoalan itu perlu dijelaskan oleh Si Siputdin tu memandangkan dia memang jenis manusia yang tak sedar diri. Suka - suka dia je nak bagi arahan kepada orang lain.

Sebelum ini, kita dah dedahkan artikel mengenai keBEBALan yang ditonjolkan oleh Si Siputdin tu dalam kenyataan media yang dibuat semalam. (Klik Sini)

Apa yang pasti, Si Siputdin tu masih lagi cuba nak memesongkan maksud yang disampaikan oleh wakil PAS dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan sebelum ini.

Dia cuba nak memberi bayangan kononnya wakil PAS dalam mesyuarat tu memberi persetujuan untuk menggantikan Si Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.

Hasrat Si Siputdin tu adalah untuk memburukkan imej dan reputasi Hadi Awang yang secara terbuka menyatakan sokongan kepada Khalid Ibrahim sebelum ini.

Malah, Si Siputdin tu juga turut mengingatkan kepada PAS bahawa PKR sebelum ini pernah melakukan tindakan yang sama dalam isu kepimpinan Menteri Besar di Kedah.

Maka atas sebab itu, Si Siputdin menggesa agar PAS turut mengambil tindakan yang sama untuk menghormati tindakan yang dilakukan oleh PKR dalam isu di Selangor.

Hakikatnya, peringatan dan amaran yang dibuat oleh Si Siputdin tu memang jelas satu kenyataan yang tidak berasas yang dibuat dalam keadaan tak sedar diri.

Si Siputdin tu lupa ke bahawa kedudukan PKR di Kedah tak sama macam di Selangor? PKR sebelum ini hanya ada EMPAT (4) kerusi je dalam DUN Kedah, sedangkan PAS ada 16.

Jadi, apa hak PKR nak masuk campur dalam kemelut kepimpinan yang melanda Kedah pada ketika itu? Diorang bukannya mewakili suara majoriti dalam sidang DUN.

Berbeza dengan keadaannyadi Selangor dimana PKR ada 14 kerusi. Tapi, itu pun diorang tak boleh nak menyalak macam Anjing Gila tak tentu arah sebab PAS ada 15 kerusi.

Realitinya, PKR hanya dapat hak untuk jadi Menteri Besar pun atas EHSAN dari PAS. Sepatutnya wakil PAS yang jadi Menteri Besar, bukannya PKR.

Dalam erti kata mudahnya, PKR ni memang TAK LAYAK lansung nak jadi Menteri Besar memandangkan jumlah kerusi DUN yang diorang miliki kurang dari PAS. Jadi, tak payah la Si Siputdin tu nak berlagak tak tentu arah!!! Penyudahnya nanti memalukan diri sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. budak ni memanglah. dah menunjukkan gelabah bewaknya,takut teramat sangat, takut apa? takut dun selangor bubar, bila bubar, pkr dah tentu akan terkeluar dari senarai utama nak jadi mb, mungkin mb boleh kpd umno @ pas@ dap.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yang Lain

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping