Ahad, Julai 06, 2014


Huh!!! Inilah masalahnya dengan puak - puak yang tak sedar diri ni. Kalau bercakap bukan main lagi. Boleh runtuh bumbung dewan dibuatnya. Tapi kerja macam hamPAS!!!

Kerja diorang hanya sekadar RETORIK semata - mata. Bab nak mempertikaikan orang itu ini memang cukup pandai. Tapi kalau nak buat sendiri, kirim salam aje la!!!

Yang puak - puak Pemuda PAS ni pun sama je dengan perangai Si Wardina tu. Diorang pun setakat pandai bercakap dan mengabihkan masa. Sedangkan kerja tak buat jugak.

Kalau sebelum ini, Si Wardina tu tampil mempertikaikan pihak Kerajaan yang didakwa mengabaikan golongan OKU serta keluarga yang terlibat.

Tapi sebenarnya Si Wardina tu sekadar nak tunjuk yang KONONnya dia ni simpati la terhadap nasib golongan OKU dan keluarga mereka. Setakat nak cari populariti murahan je.

Nak pulak bila cerita tu berkaitan dengan adik Muhammad Firdaus Dullah yang tengah hangat diperkatakan sebelum ini. Lagi la Si Wardina ni nak tunjuk yang dia bagus.

Sedangkan dalam masa yang sama, dia tak de pun nak bagi sebarang bantuan kepada golongan OKU ni. Jauh sekali nak bantu adik Muhammad Firdaus tu dan ibu dia.

Setakat goyang kaki dan buat komen dalam laman media sosial, suruh budak tadika pun dia pandai buat. Sekadar menghabiskan masa, tak mendatangkan faedah lansung.

Sama jugak la dengan puak - puak Pemuda PAS ni. Nak bantu golongan OKU siap buat kenyataan media belaka. Kononnya nak tunjuk la yang diorang ni "Prihatin".

Sambil - sambil muncul dalam media tu, diorang ambik la kesempatan untuk kondem pihak Kerajaan dengan mendakwa kononnya Kerajaan mengabaikan golongan OKU ni.

Kata Si Ketua Pemuda PAS tu, diorang menjamin akan terus memperjuangkan golongan OKU ni agar mereka mendapat pembelaan dan penjagaan baik.

Soalnya sekarang ni, apa yang diorang dah buat untuk membantu golongan OKU tersebut sebelum ini? Ada ke diorang bantu golongan OKU tu mendapat pembelaan?

Hanya bila muncul isu pasal adik Muhammad Firdaus tu je baru diorang sibuk - sibuk nak tunjuk yang diorang buat kerja membela nasib golongan OKU ni.

Tapi semuanya hanya hntuk kepentingan Politik peribadi semata - mata. Bukannya diorang nak sangat membantu, tapi sekadar nak 'menunjuk - nunjuk' je yang lebihnya. Kalau diorang nak bantu, tak payah la POYO tak tentu arah!!! - seterusnya...
Categories: ,

2 ulasan:

  1. masa PRK penanti dulu ketua pemuda mendedahkan isteri calon BN ada di pahang dan bersungguh2lah nak bantu isteri yg tertindas. Tanya dia balik apa dia buat.

    BalasPadam
  2. Pihak pembanggang ni tak ingat ke yg jumpa budak ni pun adalah kerajaan bn waktu operasi pati, apahal la pulak sebok2 nak publisiti murah.

    Kalau betul nak tunjuk hebat sangat dan nak tegakkan islam, buatla operasi dgn majlis agama tu tangkap tiap org islam yg pergi kedai judi, tempat minum arak, rumah urut aka pelacur, mereka yg khalwat kat hotel dan mcm lg.

    kalau teresa kok boleh pula siap antar jaga.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping