Rabu, Julai 09, 2014


Hehehe!!! Kiranya tak de la pandai sangat Pengarah Strategi PKR ni rupanya sedangkan dalam pemilihan parti sendiri pun dia boleh ditolak oleh ahli.

Mungkin dek kerana dia GAGAL melaksanakan agenda "Langkah Kajang" yang masih lagi menjadi pertikaian sehingga hari ini menyebabkan Si Rafizi ni tewas dalam pemilihan.

KeGAGALan Si Rafizi dalam perlaksanaan agenda "Langkah Kajang" tu dilihat sebagai pemangkin kepada kemelut yang melanda PKR pada ketika ini.

Apa yang pasti, keGAGALan Si Rafizi tu hanya menyusahkan PKR sehingga mengakibatkan perbalahan yang lebih teruk dalam pemilihan parti tersebut.

Malah, Si Rafizi juga dikatakan GAGAL mendapat sebarang undi dari kalangan ahli dikawasan dia sendiri iaitu di Kemaman apabila ada yang buat bantah secara terbuka.

Jadi, tak heran la jika Si Rafizi tu ketinggalan dalam perebutan jawatan Naib Presiden PKR dan berjaya di potong oleh ADUN yang suka tidur dalam sidang DUN.

Setakat ini, keputusan hanya diumumkan sebelum Jawatankuasa Bantahan menerima aduan serta laporan dari beberapa Cabang lain yang bermasalah.
Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli terkeluar daripada senarai empat teratas calon naib presiden PKR apabila berada di belakang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Andalas Dr Xavier Jayakumar.

Keputusan rasmi sehingga 28 Jun itu menunjukkan Xavier mendahului Rafizi dengan 126 undi apabila Xavier memperolehi 17,587 undi manakala  ahli Parlimen Pandan itu hanya memperolehi 17,061 undi.

Ahli Parlimen Lembah Pantai, yang juga penyandang kerusi naib presiden Nurul Izzah Anwar kekal mendahului dengan 27,031 undi meninggalkan Ahli Parlimen Batu Chua Tian Chang yang memperolehi 20,480 undi.


Keputusan berkenaan turut menunjukkan Ahli Parlimen Bukit Katil Shamsul Iskandar Mohd Akin berjaya berada di kedudukan ketiga teratas, apabila memperolehi 18,777 undi.
Dalam erti kata lainnya, keputusan yang diumumkan oleh Si Joe Bedul tu bukan la keputusan yang muktamad. Kemungkinan ada yang perlu ditolak oleh JPP.

Itu membuktikan bahawa Si Rafizi ni memang tak pandai nak mengatur strategi untuk memulihkan reputasi partinya sendiri sehingga menyebabkan diri dia ditolak oleh ahli diperingkat akar umbi. Setakat pandai buat fitnah je kerjanya, baik tak payah!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. bijak ke dia tuh bang? pada aku dialah sebangang bangang manusia. kalau bijak dah tentu diterima ahlinya.

    BalasPadam
  2. Orang dah mula menyampah dengan si pondan gebu ni.

    BalasPadam
  3. Bijak hanya dalam hal ehwal melayan abang non jer. Dalam hal politik dan urusan pentadbiran, BODOH BAHALOL!!! aaawwww !

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping