Selasa, Julai 01, 2014


Rentetan kelemahan UMNO dalam menguasai Media Sosial dalam Pilihan Raya Umum 2008 membuatkan ramai pihak menyedari kepentingan menguasai media siber.

Media siber pada ketika ini menjadi medium utama bagi golongan anak muda yang merupakan bilangan terbesar bagi populasi di Malaysia.

Atas kesedaran itu, pihak UMNO Malaysia menetapkan Media Siber sebagai salah satu daripada Indeks Pencapaian Prestasi (KPI) untuk dipenuhi oleh UMNO Bahagian.

Dalam erti kata lainnya, UMNO Malaysia mengharapkan semua UMNO Bahagian menubuhkan jawatankuasa Biro Media Siber bagi menangani isu - isu semasa.

Soalnya, berapa banyak UMNO Bahagian yang dah berjaya memenuhi KPI yang telah ditetapkan kepada mereka sebelum ini? Berapa banyak UMNO Bahagian yang cemerlang?

Malang bagi sesetengah Bahagian dimana masih ada dikalangan pemimpin mereka yang Buta dan tak dapat melihat kepentingan media siber dalam menyebarkan propaganda.

Mungkin diorang lupa, penyebaran propaganda itu penting bagi sesebuah organisasi untuk meluaskan pengaruh serta menambah sokongan kepada mereka.

Mereka masih lagi memandang enteng penguasaan media sosial biarpun sebelum ini mereka telah disentak oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

Gamaknya, pemimpin yang masih membuta atas kerusi empuk di Bahagian - Bahagian tertentu belum merasa sesak nafas bila dihentam dalam media sosial.

Jenis pemimpin macam tu, bila dah terantuk baru dia nak terngadah. Baru itu lah dia sibuk - sibuk nak cari orang untuk bantu mereka mengatasi persepsi yang wujud.

Bila persepsi tu mula menjadi buah mulut orang, dan diorang sendiri tak dapat kawal persepsi tu, mula la diorang menggelupor tak tentu arah menyalahkan orang itu ini.

REALITInya, kekalahan Barisan Nasional diebeberapa kawasan dalam Pilihan Raya Umum tempoh hari juga melibatkan persepsi didalam media sosial.

Tapi MALANGnya, masih ada lagi kepimpinan UMNO diperingkat Bahagian yang terus menafikan perkara tersebut dan menidakkan pengaruh media sosial.

Jika keadaan ini berterusan, alamatnya memang jahanam la UMNO dimasa akan datang. Kalau UMNO masih simpan pemimpin yang buta ni, jangan salahkan orang lain. Tapi diorang perlu salahkan diri sendiri diatas keGAGALan yang mereka cipta!!! - seterusnya...
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping