Sabtu, Ogos 30, 2014


Kehilangan ibu bapa pada usia yang muda pastinya menjadi satu cabaran buat 5 adik beradik ini terutamanya kepada si anak sulung yang baru berusia 16 tahun. 

Dengan adanya Rebecca dan suami sebagai ibu bapa angkat, selain daripada bantuan kewangan, bantuan daripada segi emosi dan kasih sayang dapat diterima oleh mereka. 

Biarpun sebelum ni banyak kontroversi, terharu jugak la bila membaca kata - kata Rebecca mengenai keputusannya yang diambil untuk membantu 5 beradik tu:-


"Selepas saya membaca berita kemalangan yang meragut nyawa ibu bapa mereka, saya berusaha mendapatkan nombor telefon ibu saudara mereka dan selepas berpuluh kali saya menghubunginya, baru saya dapat bercakap dengannya. Saya faham situasi mereka yang terpaksa berhati-hati kerana bimbang ada pihak yang cuba mengambil kesempatan.

"Kini saya dan suami selalu menjenguk mereka di Cheras, bertanya khabar dan berkongsi kasih sayang dengan mereka. Mereka masih tinggal di rumah yang didiami bersama ibu bapa mereka dulu. Saya rasa mereka tiada masalah dari segi kewangan kerana ramai yang menghulurkan bantuan, cuma apa yang mereka perlukan ialah kasih sayang dan perhatian.

"Sebanyak mana kasih yang kami berikan memang tak akan sama de­ngan kasih sayang daripada ibu dan ayah kandung, namun sekurang-kurangnya mereka tahu masih ada orang di luar sana yang mengambil berat mengenai mereka."

Persoalannya, kenapa bukan Si Wardina tu yang buat benda macam ni? Atau adakah dia hanya setakat tau menyalak dalam laman media sosial je??? Kalau setakat tau menyalak je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories:

16 ulasan:

  1. Abg blogger...
    Hang bak.boh wardina kow2 ka..
    Nak boh dpn blkg ka..
    Bak.boh atas.jalanraya ka..
    Boh la..

    Tp jgn la campur aduk dgn kes mcm ni
    Tunjuklah hang sbg blogger yg pro kerajaan ada otak skit..

    Jgn jd sampah..
    Dah 2 x5 dgn Harakah @ Haramhadah jer

    Nak berpolitik pun jgn smpi lobatkan org yg dlm kesedihan...
    Jgn smpi org kata..
    KENAPA BUKAN KJ YANG BUAT KERJA NI ???

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lain kali, pesan pada Si Wardina tu. Jangan setakat pandai nak kondem org kalau diri dia sendiri tak de buat apa2... kot kalau KJ suka kondem org tak tentu arah pun kena balun jugak. Ada paham?

      Padam
    2. Woii barua..
      Aku kata..
      Hang boh la wardina..
      Hentam la betina sial tu..
      Lantak kah..

      Yg aku tegur..
      Pasal apa kaitkan 5 beradik tu dlm hal hang nak maki wardina sial tu ???
      Barua sungguh
      Politik sampah betoi
      Mcm bewak pelaq blogger ni
      Bukan semua hitam.. tp Bewak Hitam !!

      Padam
    3. Ini blog dia ikut suka dia la.hang la barua...klu tak suka hang buat blog sendiri hang komen sendiri..barua...

      Padam
  2. Si Wardina ni bab mencari kesalahan orang memang hebat. Nak cari publisitilah konon. Apatah lagi bila sel sel otak tidak berhubung.

    BalasPadam
  3. Wardina cuma komen untuk menghentam kerajaan dan Malaysia...sebab dia bitch yang teramat sial!

    BalasPadam
  4. wardina ni ingat dia pakai tudung tu dia dah kira bagus la...Tapi kalau hati busuk macam taik dan hanya membuat kerja2 untuk agenda PELIWAT dan PENIPU sekeluarga....tudung ke tak, memang dia sundal!

    BalasPadam
  5. Wardina busy konflik MB Selangor. Taktau nak sokong sapa.

    BalasPadam
  6. Wat apa nak kaitkan dengan Wardina plak. Siti Norhaliza tu duit renyai2, rumah melaut 4tingkat, kereta menjalar depan, bawah sampai melimpah kejalan tapi anak tak ada. Kenapa Siti tak buat kerja ni??.

    Sebenarnya Allah Yang Maha Mengetahui yang melembutkan hati-hati dengan kasih sayang sesama makhluk yang malang. Tetapi Allah juga mengetahui kenapa ada hati-hati yang tertutup terhadap kesengsaraan dan derita orang lain.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab Siti Norhaliza tak suka kondem orang lain tak tentu arah. Ini tidak. Orang dah banyak membantu pun Si Wardina tu masih nak pertikaikan jugak. Kalau Siti kuat kondem orang, dah tentu dia kena balun jugak. Ada paham?

      Padam
    2. Lagi pun Siti murah rezekinya kenapar kau jeles? Siti sangat talented. Sebab tu lah dia berjaya. Wardina ni ada apa? Hanya talian dengan keluarga anwar dan wan jijah. Nak cakap ada bakat, KOSONG. Berbakat mulut celupar macam sundal adalah!!
      Dia dah belah Australia ke belum? Ungrateful bitch!

      Padam
  7. Betul tu semut.ini cai2 pakatan ni klu kena dga orang dia melompat le.siti ni bantu orang dalam diam le beb.tk menunjuk2, baru ikhlas.yg wardina tu membantu dengan menjatuhkan imej orang lain utk mendapat publisiti murahan.memang sel otak dia ni tak pernah bersambung.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sel2 otak si wardina ni pun tak seberapa pun. Nak berlagak je lebih. Bila dah sedar orang kat Malaysia ni benci kat dia, baru terhegeh hegeh nak cabut negara lain. Cepat belah la. Orang macam wardina ni, kat Australia, orang tak layan la. Cuma kat sini je ada segelintir yang nak dengar apa dia cakap.

      Padam
    2. Bila x setuju jer atau sependapat dgn blogger kerajaan... cpt2 dituduh sbg "cai2 pakatan".. hhmmm.. low class punya mentaliti hampa..
      Patut najib jd mcm tu

      Padam
  8. Tkyah le.ko cakap apa pun dia orang ni tk boleh paham, sebab dia orang tk minum susu sel otak bersambung.

    BalasPadam
  9. Macai PR tak de otak..sel bontot ada la yg bersambung dgn urat taik...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping