Ahad, Ogos 17, 2014


Menyalahkan PAS atas keretakan Pakatan adalah jalan mudah, tetapi PKR dan DAPigs juga tidak melakukan secukupnya untuk menyelamatkan Pakatan daripada berpecah. 

Demikian yang dijelaskan oleh bekas wartawan dan pemimpin PAS, Subky Latif dalam status yang dimuat naikkan dilaman media sosialnya semalam.

Kata dia, krisis MB Selangor boleh menyebabkan berpecahnya Pakatan berikutan perbezaan pendapat dalam penyingkiran Khalid Ibrahim dari kedudukannya.
"PAS masih suka PR. Ia hanya tidak bersetuju dengan pemecatan menteri besar Selangor sama seperti bagaimana PKR dan DAP tidak bersetuju dengan hudud." tulis Subky dalam laman sosial Facebook pada 14 Ogos.
Walau bagaimanapun, menyalahkan semua itu kepada PAS secara bersendir sahaja adalah satu tindakan yang tidak wajar dilakukan oleh PKR dan DAPigs.
"Jika PR berpecah, adakah ia hanya kesalahan PAS? Kalau memang berpecah, apa yang Datuk Seri Anwar Ibrahim/PKR lakukan untuk mengelakkan perpecahan dan apa yang Lim Kit Siang lakukan untuk menyelamatkan PR?"
Beliau merujuk kepada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang sebelum ini mengkritik PAS kerana mengambil masa lama untuk membuat keputusan mengenai isu MB itu.
"Semua tidak melakukan apa-apa untuk menyelamatkan PR. Menyalahkan PAS adalah suatu kerja yang mudah. Menyelamatkan PR adalah tanggungjawab semua orang."
Beberapa pemimpin PAS, termasuk Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang, menyatakan sokongan mereka kepada Khalid sebelum dipecat dari PKR.

Pemecatan Khalid itu adalah kerana dia menentang perintah parti untuk meletakkan jawatan sebagai MB dan memberi laluan kepada Presiden parti, Wan Azizah sebagai ganti.

Walau bagaimanapun, PAS berkata pihaknya ia hanya akan mengumumkan keputusan rasmi sama ada ia akan menyokong Khalid atau tidak selepas mesyuarat jawatankuasa pusat yang dijadualkan esok.
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Setelah disuakan dgn sedikit kemenangan dan kemewahan PAS bersedia jadi cacai seumur hidup. Itulah harga diri PAS. Ditambah lg dgn kebencian dan rasa permusuhan terhdp umat Islam UMNO, PAS semmgnya bersedia dikeldaikan sepanjang hayat, asal bukan UMNO.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku caya apa yang hang kata sebab pais ni duk rasa dia aje yang betul dan dekat dengan ugama sebaib tu lah deme duk rasa yang dia yang baguis, sedangkan berlambak pemimpin yang duk ambik kesempatan diatas ketaksuban pengikut duk wak kerja yang dok peidah dan menyalahi hukum tuhain. Apa apa kita bertawakallah aje kepada Allah semoge Malaysia ni teruih makmur dan aman sejahtera. Aminnnnnn.

      Padam
  2. PAS KUDA TONGGANGAN PR. UMNO DAN BN PARTI2 DAH DEWASA DAN MATANG.

    BalasPadam
  3. PR berpecah (memang elokla berpecah pun), bukan salah PAS tapi salah si Dajjal Anwar. Dah elok2 ada MB, suka hati dia je nak ganti dengan bini sendiri. Haram jadah apa sial sorang ni. Tak ingat mati ke apa?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping