Isnin, September 01, 2014


Satu perkara nyata yang tak perlu nak dinafikan oleh ahli - ahli PAS diseluruh Malaysia ialah wujudnya golongan Liberalis dan golongan Ulama dalam parti tersebut.

Dan kini, golongan Pro Liberalis tersebut merupakan diantara mereka yang berjaya mendominasikan PAS diperingkat tertinggi kepimpinan parti itu sendiri.

Buktinya kita dapat lihat dengan jelas bagaimana golongan Ulama dinafikan dalam mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat yang diadakan baru - baru ini.

Hakikatnya, golongan Ulama didalam PAS telah ditolak pandangannya demi memenuhi kehendak nafsu puak - puak PKR yang sememangnya Liberal.

Kalau dulu, bila Majlis Syura bersuara, sudah tentu yang lain akan akur. Tapi perkara tu dah tak berlaku pada ketika ini. Sebaliknya, Jawatankuasa PAS Pusat pulak ada kuasa lebih.

Sekiranya PAS menjadi sebuah parti Liberal dimasa akan datang, apa bezanya mereka dengan UMNO yang selama ini dituduh sebagai sebuah parti Liberal?

Apa lagi bezanya yang ada dalam PAS jika perkara itu benar - benar berlaku kelak? Apa yang pasti, dasar perjuangan PAS sejak sekian lama dulu sudah terhakis.

Dua daripadanya telah pun berjaya dilaksanakan dimana PAS berjaya dipaksa menggugurkan perjuangan Negara Islam dan melupakan perlaksanaan Hukum Hudud.

Itu dua kejayaan yang berjaya dicapai oleh puak - puak Liberal dalam PAS yang berkiblatkan Si Ketua Penipu tu dalam usaha mereka untuk memerintah.

Secara sedar atau pun tidak, pengaruh Liberalisasi dalam PAS itu sudah pun menampakkan wajah sebenar mereka apabila wujudnya kelibat manusia seperti Si Khalid Samad tu.

Dulu PAS dikenali sebagai golongan yang pakai Kopiah Putih. Tapi sekarang, pemimpin tertinggi mereka pun dah tak pakai Kopiah yang menjadi lambang PAS selama ini.

Dulu PAS sering kali berhujah dengan menggunakan Nas Al-Qur'an. Tapi hari ini PAS hanya menggunakan Hukum Logik untuk mendapatkan sokongan rakyat.

Maka sebab itulah wujudnya pemimpin seperti Si Khalid Samad yang tampil dengan Hukum Logik menghalalkan penggunaan Kalimah Allah didalam kitab Bible.

Biarpun ianya bertentangan dengan Al-Qur'an, namun ianya tidak diendahkan. Tinggal lagi, PAS sendiri sedar dengan hakikat ini. Tetapi malangnya, mereka tak mampu nak ambik tindakan. Jadi, jangan pulak nanti diorang salahkan orang lain bila parti tu dah jahanam!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. YANG TINGGAL DALAM PAS CUMA BUBUR ASYURA JER....DEPA TENGAH DUK MAKAN BERAMAI RAMAI LA NI....

    BalasPadam
  2. YANG TINGGAL DALAM PAS CUMA BUBUR ASYURA JER....DEPA TENGAH DUK MAKAN BERAMAI RAMAI LA NI....

    BalasPadam
  3. Spender Stoppa pun masih ada ...

    BalasPadam
  4. Spender Stoppa bagi bubur asyura lebih sedap hehehe

    BalasPadam
  5. PAS MMG DAH J A H A N A M.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping