Khamis, September 11, 2014

Huh! Setakat cakap je bergegar-gegar. Tapi hakikatnya, Ketua Anak Muda Kecoh yang baru tu hanya boleh dianggap tak de telor dan 'PENGECUT'. 

Terutama apabila diminta untuk mengulas tuduhan PKR dan DAP adalah pengkhianat kepada PAS dalam isu menggantikan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor. 

Alasan yang diberi kononya sebab dia tak baca kenyataan penuh tersebut, jadi tidak adil untuk dia nak bagi sebarang komen, katanya kepada pemberita hari ini.

IRONIKnya, sebelum ini dia pernah desak Hadi Awang tarik balik kenyataan yang dibuat terhadap Wan Azizah. Adakah dia dah dengar kenyataan penuh mengenainya?

Pada ketika itu, boleh pulak dia buat komen dan menghentam Hadi Awang serta mendesak agar Presiden PAS tu tarik balik komen yang diberikan terhadap Wan Azizah.

Seperti yang tersebar di dalam akhbar hari ini, Nik Abduh membidas tindakan dua ADUN PAS yang menyokong Wan Azizah tanpa memaklumkan kepada parti terlebih dahulu. 

ADUN Hulu Klang, Saari Sungib dan ADUN Morib Hasnul Baharuddin sebelum ini mengejutkan PAS apabila bertindak menyokong Azizah dengan membelakangkan parti. 

Kedua-dua wakil rakyat itu dikecam sebagai pengkhianat oleh rata  - rata pemimpin serta ahli - ahli PAS diperingkat akar umbi. 

Sebagai seorang ahli parti yang setia kepada parti dan Presidennya, Nik Abduh memperahankan tindakan Hadi Awang berhubung pencalonan nama daripada parti itu bagi menggantikan Khalid.

Malah beliau juga memuji cara Presiden PAS itu menangani dua jenis pengkhianatan yang dihadapi parti, iaitu pengkhianatan oleh ahli parti sendiri dan pengkhianatan dari luar oleh rakan Pakatan sendiri. 

Ketika diminta mengulas mengenai apakah reaksi PKR jika Sultan Selangor memilih pengganti Khalid di kalangan wakil rakyat PAS, Nik Nazmi berkata, apa-apa pun keputusan iu akan dibawa ke meja mesyuarat Pakatan Rakyat. 

Parti akan hantar nama dan biasanya Tuanku akan terima. Di Selangor pernah terjadi baginda minta dua tiga nama, tetapi parti hantar satu nama sahaja dan Sultan terima. Majlis Pakatan Rakyat sudah ada keputusan yang mana kerusi MB terhadap PKR. 

Jika ada perubahan kita akan rujuk Majlis Pakatan Rakyat, ujarnya. PAS sebelum ini dilaporkan menghantar lebih daripada dua nama calon termasuk satu nama ADUN-nya sendiri sebagai calon Menteri Besar kepada Istana Selangor. 

Maka, apa yang boleh dijadikan kesimpulan disini, sudah tiba masanya PAS 'berambus' keluar terus dari Pakatan Haramjadah tu. Kalau diorang terus kekal pun, bukannya mendatangkan sebarang faedah. Buat mengabihkan masa je!!! #Sumber
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping