Isnin, September 01, 2014


Tak dinafikan bahawa setiap orang ada persepsi tersendiri mengenai erti kemerdekaan Negara biarpun dia seorang yang suka buat fitnah demi untuk menang dalam Pilihan Raya.

Tapi, itu yang IRONIKnya. Dia bercakap soal Kemerdekaan Negara dan cerita pasal bab penjajahan blah... blah... blah... blah... Tapi diri dia sendiri baik sangat ke?

Dalam kenyataan semalam, dia cerita bab "Cinta". Katanya, Kemerdekaan sebenar tidak akan dicapai sekiranya kita lupa bahawa Cinta adalah penggerak kepada tindak tanduk kita.

Soalnya, adakah disebabkan kerana "Cinta" itu yang mendorong dia untuk menabur fitnah terhadap orang lain demi untuk kekal sebagai seorang Ahli Parlimen?

Sekiranya bagi orang seperti dia yang KONONnya faham bab "Cinta", maka dia tak perlu keluar Negara dan memburuk - burukkan Negara dia sendiri.

Sebagai contoh, Cinta kita terhadap kekasih. Adakah kita akan bercerita buruk tentang kekasih kita dihadapan orang ramai secara terbuka? Itu contohnya.

Tapi bila dicerita bab "Cinta" sesama kekasih ni, kita sendiri pun sedia maklum sejauh mana pemahaman dia. Hakikatnya, "Cinta" tu tak sama macam apa yang dia sebut semalam.

Kalau betul dia faham apa itu "Cinta", sudah tentu dia takkan failkan tuntutan Fasakh terhadap suami dia dimahkamah. Mungkin, itu pun dia buat sebab "Cinta" jugak kot.

Satu lagi yang disebut dalam kenyataan dia semalam ialah bab Pelanggaran terhadap Hak Asasi Manusia yang menjurus kepada Kebebasan Bersuara.

Kata dia, ianya bukan sahaja melanggar semangat perlembagaan yang menjamin hak - hak tersebut. Tetapi ianya dilaksanakan secara selektif dan bias.

Ini pun satu lagi kenyataan yang dikeluarkan secara RETORIK oleh Si Kaki Fitnah ni. Bila bab dia, nak pulak dia tuntut Hak Kebebasan Bersuara tu.

Tapi bila kena batang hidung sendiri, kenapa pulak dia nak sekat Hak Kebebasan Bersuara orang lain sampai ada yang keluar arahan supaya 'Dikunci Mulut'?

Ingat lagi pertikaian mengenai kemelut pemilihan parti yang diadakan baru - baru ini? Bukan ke parti dia yang keluarkan arahan supaya jangan bercakap dengan pihak media?

Malah, arahan tersebut siap keluar dengan ugutan dan tindakan selektif serta bias terhadap pihak - pihak tertentu. Ada yang dipecat tanpa perlu dibicarakan.

Adakah tindakan itu yang dimaksudkan sebagai 'Memberi Hak Kebebasan Bersuara'? Kenapa pulak dia tak nak pertikaikan perkara itu sewaktu pemilihan baru - baru ni?

Nampak sangat la yang Si Kaki Fitnah ni sendiri pun masih bercelaru nak memahami apa itu maksud kemerdekaan sebab dia sendiri pun tak faham dengan pendirian dia sendiri!!! Mungkin sebab itulah dia suka sangat menabur fitnah!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Cinta? KAh kah kah kah kah.

    Dia lebih fasih untuk berceramah tentang SUNDALISMA. Itu kemahiran betina ni.

    BalasPadam
  2. DIA KATA...MERDEKA...MERDEKA...MERDEKA...

    DARI LAKI DIA LA....

    BalasPadam
  3. 'Kebebasan bersuara' yang di salah guna ! Fitnah dan murtadkan orang Islam. Patut di kenakan akta hasutan juga... mencemuh kerajaan dari dulu sampai sekarang... anak-anak melayu jadi rosak !

    BalasPadam
  4. PPS POKE MAK LU.....

    BalasPadam
  5. Mengikut banyak riwayat yg diceriterakan - Bapak si KAKI FITNAH ni TAK MENENTU SILSILAH KEJADIAN nya, emak pulak anak angkat dari keluarga korea, jadi si anak adalah produk kacukan kedua-duanya. Jadi apa nak heran dgn kelakuan keluarga ni - jadilah perangai HARAMJADAH.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping