Selasa, September 02, 2014


Heh! Biarpun dah diludah oleh sekumpulan rakyat Selangor yang anggap tindakan dia sebelum ini sebagai satu penghinaan terhadap Sultan Selangor masih lagi dia tak sedar diri.

Itulah sikap sebenar puak - puak Pakatan Haramjadah ni sebenarnya. Diorang ni masih lagi anggap diri diorang betul. Masih lagi diorang berjalan nak mendongak ke langit.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Khalid Samad tu kata dia akan tetap bersuara untuk menjaga imej Islam biarpun dia dipanggil ke mahkamah.

Kononnya, kata Si Khalid Samad tu, tindakan dia menegur dan mendesak agar Kuasa Eksekutif MAIS adalah satu tindakan yang wajar demi memelihara imej Islam.
“Saya mahu Mais menunjukkan nilai-nilai yang mencerminkan Islam, kerana apa yang mereka lakukan sekarang merosakkan imej agama,” katanya merujuk kepada rampasan Bible Bahasa Malaysia dan Iban oleh Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) pada Januari.
Heh! Mungkin bagi Si Khalid Samad ni, hanya imej je yang penting dari maruah serta kesucian Islam tu sendiri. Sebab itu dia tak peduli sangat pasal benda lain.

Hakikatnya, tindakan yang dilakukan oleh MAIS sebelum ini dalam isu rampasan kitab Bible yang menggunakan kalimah Allah tu adalah demi menjaga kesucian Islam.

Memang ianya tidak dilakukan demi menjaga imej Islam sebab imej Islam tu berada lebih rendah dari kesucian Islam itu sendiri. Yang perlu dijaga ialah kesucian Islam.

Kerana kesucian Islam itu sendiri akan melambangkan Aqidah umatnya dimasa akan datang. Adakah isu berkaitan dengan Aqidah umat Islam tu tidak penting bagi Khalid?

Rasanya dah terlalu banyak penjelasan yang dibuat berkaitan dengan isu penggunaan kalimah Allah tu dalam kitab Bible dan apa kesannya kepada umat Islam.

Dah banyak kali dah kita kata bahawa isu itu dapat menjejaskan aqidah umat Islam secara terbuka. Tapi, orang macam Si Khalid Samad ni bukannya peduli sangat dengan semua tu.

Apa yang dia lebih pentingkan ialah imej diri dia yang nak dilihat sebagai pejuang Islam yang Liberal didalam PAS supaya semua orang suka pada dia.

Jika tidak, kenapa dia boleh anggap Bible tu sebagai satu Kitab Suci sedangkan perkara itu telah pun dijelaskan didalam Al-Qur'an bahawa ianya telah pun diubah suai oleh manusia?

Kenapa Si Khalid Samad ni tak boleh terima hakikat bahawa Bible tu Bukan Kitab Injil? Takkan la dia Bodoh sangat sampai benda tu pun dia tak tau.

Maka jelas bahawa tindakan yang dilakukan oleh Si Khalid Samad tu hanya sekadar untuk menutup kelemahan dan kemaluan diri dia sendiri kerana mustahil perkara seperti tu dia tak tau. Kot ye pun dia dah SESAT, jangan la nak di-SESAT-kan orang lain pulak!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. Bagi penampaq Jopun saja kat Mamat Gereja ni. Biaq betempek bekas tangan penampaq tu kat muka dia. Baru dia tahu langit tinggi atau rendah.....

    BalasPadam
  2. Nak tebus kemaluan?????.....awat, kemaluan dia dah kena kidnap ke????......kahkahkahkahkah

    BalasPadam
  3. Khalid Samad ni memang bodoh tapi berlagak pandai, senang cakap BODOH SOMBONG la tu.

    BalasPadam
  4. Takut nanti tak d terima bumi , tak cium syurga...

    BalasPadam
  5. Eh, khalid gereja BODOH! Nak tanya sikit, kalau betul dia nak memperkasakan agama Islam, macamana boleh SEMUA pendirian dia boleh sehaluan dengan pihak2 gereja dan pihak2 DAP? Adakah puak2 gereja dan DAP pun nak memperkasakan ISLAM?

    Khalid, PLEASE, kalau kau ni dah BODOH, tolong jangan jadi wakil rakyat Islam. JAngan jadi wakil orang Melayu. Setakat jadi balachi kafir, itu je yang kau layak!
    Bab mengadai bangsa dan agama, kau memang nombor SATU!

    Kalau tak berani bercanggah dengan puak2 DAP dan puak2 gereja, jangan cakap nak memperkasakan Islam.

    Memang sesuai digelar khalid GEREJA!!!

    BalasPadam
  6. LUDAH LAGI SI MAMAT INI.

    BalasPadam
  7. Politik khalid hanya politik sebuah filem.. ada watak jahat dan baik.. Khalid berjaya menghidupkan populariti .. sehingga diludah,, semakin orang benci semakin mahal lah harganya sebagai binatangfilem.

    BalasPadam
  8. patut hempok jer kepala mamat gereja ni....ludah2 ni jadi apa....

    BalasPadam
  9. Khalid G ni bak kata orang perak.cherodik buah pelio, pandai tk boleh di ikut, bodoh tak boleh di ajor. batang masuk kedalam dia tingal di luor.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping