Ahad, September 14, 2014

Dia yang juga merupakan antara pekerja rasmi Lim Guan Eng yang dibayar gaji hampir RM50,000 setiap bulan hari ini menyatakan bahawa Islam yang dilekatkan pada PAS, suatu hari nanti akan tidak lagi relevan dengan rakyat Malaysia.

Timbalan Presiden PAS yang memenangi jawatan tersebut buat kali pertama apabila DAPigs melaburkan sejumlah wang untuk membeli undi bagi memastikan dia menang mengatasi Nasharuddin Mat Isa dan Tuan Ibrahim Tuan Man.

Menurut kata Si Mat Syabu, PAS perlu meniru DAP dalam taktik politik iaitu dengan berpura-pura seperti mengambil berat tentang keadilan sosial walaupun hakikatnya ia hanyalah satu lakonan semata-mata.

Namun menurut Mat Syabu lagi, PAS perlu mencontohi DAPigs yang memperjuangkan bukan Islam untuk menjajah umat Islam agar suatu ketika nanti, seorang lagi 'Jokowi' akan dipilih untuk menjadi pemimpin.

Mat Syabu juga turut mengutuk PAS yang masih berterusan meletakkan Majlis Syura sebagai badan teratas dengan menganggap Majlis Syura hanyalah golongan Islamis yang berasakan mereka telah menguasai sepenuhnya parti tersebut.

Walhal, bagi pendapat Si Mat Syabu tu Majlis Syura hanyalah sebuah badan yang penuh dengan retorik dan tidak mempunyai sebarang kuasa.
"Para pemimpin PAS tidak lagi sepatutnya menggunakan Islam untuk mendapatkan undi daripada rakyat.
"Sudah sampai masanya untuk PAS membenarkan seorang 'Jokowi' diundi dan dipilih oleh rakyat Malaysia. Para pemimpin jumud PAS perlu sedar diri dan memberikan sokongan kepada orang yang boleh mendapat undi popular."
"Undi popular - apabila tiba masanya - hanya boleh diperolehi oleh seseorang yang 'seperti Jokowi.' Pucuk pimpinan PAS tidak perlu berbangga sangat dengan Islam untuk mempertahankan diri mereka daripada sebarang tindakan," tegas Mat Sabu.
Nampak gayanya Si Mat Syabu tu dah besar kepaladan berani mendedahkan kepada umum, siapa dirinya. Mungkin sengaja nak buat kontroversi dan cari publisiti murahan. Tapi apa yang lagi baik, dia berambus keluar je dari PAS dan masuk DAPigs!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping