Isnin, September 15, 2014

"Tiada siapa hendak jatuhkan Presiden Pas." - Itu diantara kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Si Mahfuz Bean tu.

Kenyataan tu dibuat bagi menjawab soalan wartawan yang bertanya sama ada benar atau tidak wujudnya gerakan untuk menggugurkan Hadi Awang sebagai Presiden.

Jelas Si Mahfuz Bean tu, perkara sedemikian tidak pernah terjadi didalam parti tersebut biarpun khabar angin mengenainya cukup kuat kedengaran.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean tu bagi alasan kononnya perkara tersebut menjadi buah mulut orang sebab mereka (PAS) suka meraikan perbezaan pendapat dalam parti tu.
"Kami menghormati Presiden Pas dan saya beranggapan paparan media sahaja yang menggambarkan perkara itu wujud, sedangkan tidak," katanya kepada media, di Ibu Pejabat Pas Pusat di Jalan Raja Laut, hari ini.
Heh! Boleh percaya ke cakap Si Mahfuz Bean ni? Betul ke tak de wujud gerakan untuk menggugurkan Si Hadi Awang tu seperti mana yang diperkatakan diperingkat bawahan?

Hakikatnya gerakan sedemikan memang wujud. Tetapi ianya sengaja dinafikan oleh Si Mahfuz Bean tu. Kalau tidak, takkan Si Nasa Tantawi tu kata ada pulak?
2. Pertemuan PasMa pada 31 Ogos 2014 di Pustaka Az Zahra Kota Bharu tempohari jelas mempotraitkan rupa wajah PasMa yang sebenar. Pastinya ia bukan pertemuan yang merancang strategi dan aktiviti kebajikan sebagaimana tanggapan setengah pihak terhadap ngo ini. 
Sebaliknya ia adalah sebuah pertemuan yang sarat dengan perbincangan dan kritikan kepada pucuk pimpinan PAS iaitu Datuk Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang. Malah mereka bincang bagaimana untuk menjatuhkan Tuan Guru Presiden. - #Sumber (FB Nasa Tantawi)
Nah! Kan nampak sangat Si Mahfuz Bean tu sengaja je nak menipu rakyat Malaysia dan menafikan perkara yang sememangnya wujud didalam PAS tu.

Sama la macam diorang nak nafikan wujudnya dua kelompok dari kalangan gerakan Profesional Liberalis dan juga Ulama selama hari ini didalam PAS.

Mungkin Si Mahfuz Bean tu ingat rakyat Malaysia ni sama Bodoh macam dia gamaknya. Maka sebab itulah dia sesuka hati je nak menipu orang secara terang - terangan!!! Kalau setakat nak menipu MACAI Pakatan, boleh la!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. ...dia kena tunjuk konfiden aje...ni normal bg mamat ni & sekutu dia...

    BalasPadam
  2. Mahfut tu bukannya menipu. Dia jujur kerana dia tak tahu apa-apa yg sedang berlaku samada dlm PR mahupun partinya sendiri. Dia dipinggirkan.
    Keadaan itu terjadi kerana dia diketepikan oleh kedua-dua pihak yg sedang bertelagah dalam Pas. Golongan ulama' tak ajak dia join, sementara puak Anwarinas yg tubuhkan PasMa pun tak mahu dia join.
    Itu sebab dia tak tahu apa-apa.
    Kenapa mereka tak masukkan dia sebagai 'geng' hanya mereka saja yg tahu.
    Mungkin mereka tahu bahawa si mahfut ni adalah jenis manusia yg 'pandai tak boleh diikut dan bangang tak boleh diajar'.
    Wallahhua'lam.

    BalasPadam
  3. Banyak orang banyaklah ragam. Teras kepimpinan ulama dalam PAS yang semakin bergolak dengan golongan kepimpinan bukan ulama dalam PAS adalah kerana ketumbuhan ahli dalam PAS yang berpengaruh dan berfahaman kiri. Pengaruh ini semakin menular setelah Mursyidul Am PAS dilihat seperti telah direhatkan atas faktor kesihatan. Maka senioriti sudah seperti sudah melangkah atau mula mencongak masa dan peluang mengambilalih tampuk tetapi dalam waktu yang sama seperti ianya telah dihidu dan mendapat tentangan akar umbi PAS

    BalasPadam
  4. mungkin sudah sampai masanya Pas di Talkin kan oleh Anwar..Itulah kelebihan dan perancangan Anwar dr dulu..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping