Selasa, September 16, 2014

La! Baru hari ni ke diorang sedar yang Si Mat Syabun tu memang suka 'Buka Baju' orang tak tentu arah? Padahal, itu memang kebiasaan dia sejak dari dulu lagi.

Hari ini, Si Nik Abduh berpandangan "macam ada sesuatu yang tak kena" berkaitan dengan gesaan yang dibuat oleh Si Mat Syabu tu sebelum ini.

Dalam satu kenyataan, Si Mat Syabu tu mendesak agar kumpulan Islamis dalam parti itu mereformasi dan menaik taraf diri mereka agar kekal relevan.

Tapi lain pulak pandangan Si Nik Abduh tu. Dia anggap gesaan itu umpama "ada sesuatu yang tidak kena" apabila Si Mat Syabu tu dilihat meminta parti itu "membuka baju".
"Ada desakan supaya PAS maju ke depan. Dan kenyataan beliau (Mat Sabu) pada saya seolah-olah menyuruh PAS pecat (buka) baju sedangkan kita ini kalau nak suruh nampak menarik tak perlu pecat baju, kita kena basuh baju," ketika diminta mengulas gesaan Mat Sabu itu.
"Jadi saya fikir macam ada sesuatu yang tak kena. Tapi saya tak fikir lagi untuk megulas panjang. Saya hormatilah kenyataan dia sebagai timbalan (presiden)," ujar Nik Abduh ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ceramah di Kampung Ketil, Pengkalan Kubor, Kelantan, malam tadi.
Sementara itu, Nik Abduh mengakui parti itu kini berdepan dengan krisis dalaman parti yang timbul berikutan bangkitnya isu kemelut kepimpinan di Selangor.

Bagaimanapun Ahli Jawatankuasa PAS Pusat merangkap anak kepada Mantan Menteri Besar Kelantan tu kata, perkara itu akan ditangani diantara pemimpin parti itu sendiri.
"Ya...ya. PAS sekarang dalam krisis. Cuma sekarang ini ialah kita nak tangani krisis itu dengan PAS," katanya ringkas ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ceramah di Kampung Ketil, Pengkalan Kubor, Kelantan, malam tadi.
Mengulas mengenai tulisan di laman Facebooknya minggu lalu yang mengkritik tindakan dua ADUN PAS Selangor menyokong PKR sebagai pengkhianat, Nik Abduh berpendapat, kenyataannya itu merupakan pandangan majoriti pemimpin PAS.

Malah, katanya, perkara itu juga turut dipersetujui oleh ayahnya yang juga merupakan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.
"Saya yakin pandangan saya ialah pandangan majoriti pemimpin PAS di peringkat pusat dan saya tanya ayah saya pun, ayah saya setuju yang mereka pengkhianat."
Jadi, usah la ada dikalangan Pencacai Pakatan Haramjadah tu marah sangat bila dua orang ADUN tu digelar sebagai BERUK sebab perangai diorang tak serupa macam manusia yang ada pendirian dalam perjuangan!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping