Khamis, Oktober 23, 2014

Jika sebelum ini, Si Nurul Izzah tu dilihat beria - ia menyokong penganjuran program 'I Want To Touch A Dog' sehingga sanggup bertekak dalam laman media sosial.

Malah Si Ahli Parlimen Lembah Pantai yang kantoi menabur fitnah terhadap calon Barisan Nasional untuk menang dalam PRU yang lepas siap ucap tahniah lagi.

Tak cukup dengan itu, Si Nurul Izzah tu juga turut mendedahkan kenyataan KONONnya program tersebut mendapat kelulusan dari pihak Majlis Agama Islam Selangor.

Dengan kenyataan tersebut, mungkin Si Nurul Izzah tu ingat orang lain pun akan sokong dia. Tapi malangnya, lain pulak sambutan yang dia terima dikalangan puak - puak PAS.

Dalam satu artikel yang disiarkan melalui laman portal Haprakdaily menyebut mengenai isu tersebut secara terbuka dan mengecam tindakan yang dilakukan oleh pihak penganjur.

Mereka menimbulkan persoalan, adakah perkara itu berlaku kesan daripada wasatiah atau gerakan Liberalisme dalam Islam yang kini menjadi satu isu hangat dikalangan rakyat?

Hakikatnya, hukum berkaitan dengan anjing itu sudah pun dijelaskan didalam Islam dan ianya tidak wajar untuk dipertikaikan lagi. Tapi kenapa masih ada pihak yang mahu mencabarnya?

Apa yang jelas, tindakan Si Nurul Izzah yang dilihat menyokong program tersebut secara terbuka juga boleh dianggap tidak masuk akal dan tak munasabah lansung.

Sepertimana yang dijelaskan penulis dalam artikel di Haprakdaily tu, pemahaman sesetengah orang Melayu yang mengaku Islam itu sendiri yang menjadi persoalan.

Tapi, kita tak boleh nak salahkan Si Nurul Izzah tu diatas sokongan yang diberikan sebelum ini. Mungkin la Si Nurul Izzah tu sendiri pun tak tau tentang hukum  - hukum Islam tu. Mungkin Papa dia terlalu sibuk sampai tak sempat nak ajar dia mengenai bab Halal Haram ni!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Bapak si Sundal ni dok sebuk menyondol lubang2 taik jantan lain sementara mak dia yang bodoh dok sebok mengipas! Si Sundal ni mana tahu apa2 kecuali melaungkan apa saja yang bos2 DAP dia suruh buat. Maklumlah, elaun dari DAP lebih penting dari Bangsa dan Agama.

    BalasPadam
  2. parti pas pun senyap seribu bahasa.....harap nik aziz jer yg buat ulasan..itu pun setelah takde power,kalu tak entah apa2 fatwa yg cakapkan nye..mana pegi majlis bubur asyura...tuan presiden...mana?manaaa?poraaahh..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping