Khamis, Oktober 30, 2014

Oh! Patut la depan bangunan Istana Kehakiman di Putrajaya tu lenggang je tak de orang. Rupanya ramai yang sibuk nak mencari tiket untuk tengok final bolasepak Piala Malaysia.

Hari ni, berita paling hangat dalam laman media sosial ialah mengenai isu tiket bola. Sampai tahap, ada yang terpaksa beratur panjang depan kaunter tiket untuk dapat dua keping maksima.

Ada juga yang sampai tahap siap tidur depan kaunter tiket semata - mata tak nak terlewat dan takut kempunan. Kira hebat jugak penangan tiket ni rupanya ye? Sampai begitu sekali tahapnya.

Tak cukup dengan itu sahaja. Malah ada yang sanggup bergaduh dan bertumbuk sesama sendiri sebab berebut nak beli tiket punya pasal. Punya la taksubnya orang Malaysia ni ye tak.

Maknanya, yang menjadi tajuk utama hari ini ialah mengenai tiket. Masing - masing sibuk nak mencari tiket. Bukannya diorang sibuk nak berpiket tak tentu arah depan bangunan Istana Kehakiman tu.
Dalam erti kata lainnya, ketaksuban rakyat Malaysia ni terhadap bolasepak jauh melebihi ketaksuban Pencacai - Pencacai Pakatan Haramjadah tu terhadap Si Ketua Penipu tu. 

Kalau la Si Rafizi tu dapat menyusun strategi untuk memberikan tiket bola percuma kepada sesiapa yang datang berkumpul hari ini, mau penuh depan Istana Kehakiman tu dibuatnya. 

Tak payah susah - susah diorang nak bergaduh dengan Ayya pasal 'duit bas'. Tak de la dia pening kepala nak fikir pasal bayaran 'duit elaun' kepada mereka yang datang.

Tapi itu yang membezakan sokongan dan semangat penyokong - penyokong bolasepak ni jika nak dibandingkan dengan Pencacai - Pencacai Pakatan Haramjadah tu. 

Demi nak memberi sokongan kepada pasukan mereka dan memastikan pasukan mereka menang, diorang sanggup buat apa saja. Semuanya untuk kepuasan mereka sendiri. Bukan untuk memuaskan nafsu serakah songsang Si Ketua Penipu tu semata - mata!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping