Selasa, November 11, 2014

Entah macamana, Najib ending up having too many Mamak in his inner circle. Ini sejarah mamak/mualaf ini sangat bahaya dalam sejarah negara kita. Sejarah Melaka boleh jadi rujukan. Depa punya kerja lah.

Blog ini tak ada isu personal dengan KSP. Tak pernah mohon projek MoF pun. Tahu tak akan dapat punya. (Sama la dengan blog ni, hehehe...)

Tak pernah juga minta Central Contract di MoF. Kita semua tahu, Central Contract dibidak-bidak oleh orang dalam MoF juga. Company yang tak ada kilang pun boleh dilantik dan diberi Central Contract. 

Syarikat yang tak ada Melayu pun, boleh dapat status Bumiputera. Maka kaya rayalah Melayu TERPILIH di MoF. (Kira hebat jugak la. Senang betul kerjanya ye?)

Soalnya, inilah KSP yang paling lemah dan tidak tahu mengurus akaun. Banyak syarikat yang menjadi milik bersama MoF jadi kedana dan sentiasa minta bajet lebihan.

Apa jadi dengan syarikat seperti Cyberview Sdn Bhd? Apa KPI nya? Apa nak jadi dengan MaGIC? Apakah MaGIC jadi tempat KSP bermain-main dengan wang rakyat?

Dalam bajet 2015; MaGIC dapat RM50 juta lagi? Siapa yang pantau? Oh lupa…KSP juga jadi Pengerusi MaGIC. Semua benda dia nak jaga? Kita tak payah sentuh bab KSN lah. Lagi tak boleh harap.

Apakah Najib hanya perlukan KSP kerana sangat friendly kerana melayan kawan - kawan Pekan; tokey bisnes yang bergentayangan di Level 11/12 di MoF tu? - Gelagat Anwar

PS: Heh! Patut la dana untuk membina terowong air di Cameron Highland yang diumumkan PM tahun lepas masih tak lulus - lulus sehingga hari ini. 

Rupanya sebab ada KSP yang tak berapa reti buat kerja!!! Mungkin isu ni tak laku kot untuk dijadikan isu dalam akhbar berstatus TERSOHOR Utusan. Sebab itu tak de dengar pun pendedahan macam ni keluar dalam akhbar tersebut!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. Ada dua jenis Mamak fi Malaysia...satu boleh pakai...dsn satu lagi yang macam KSp ni sial tak leh pakai...

    Oleh kerana Najib yang pilih maka Najib pon tak leh pakai...

    Hmm...bagi kat Al Jubori dah la...beres..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Al Jubori lagi tak boleh pakai....dengan mamak2 sekali di jubor kan nya nanti....kahkahkah

      Padam
  2. Biasa lah umno , asal bukak mulut je duit, bukak mulut je duit, hahahaha kesian , masih tak sedar diri orang umno ni , contoh di cameron , Allah dah bagi signal di cameron highland tapi masih cerita pasal duit , gaji nak besar , kemudahan nak besar tapi ambik rasuah , cameron kena tarah , penuh dengan bangla sampai ada geng samseng bangla , cameron jadi tempat maksiat tapi menteri besar sibuk salahkan akhbar pasal guna ayat keras, hahaha lawak tahap gaban laa ,

    ada ke menteri besar takut , hahahaha , lawak lagi , siap ada kekangan la , ada ugutan la , pegawai dapat peluru la , naik bukit nanti tonto tunggu ramai-ramai kat bawah la , hahahahaha ayat macam baru 2 bulan jadi menteri besar. lain kali kalau takut berhenti , biar orang yang berani buat kerja , tunjuk lah kredibiliti sebagai menteri besar bila org bawah ada masalah ugutan , bila TPM bersuara baru bagi macam-macam alasan , sebagai menteri besar sepatutnya adnan yang panggil semua ketua negeri iaitu ketua polis , imigresen , kdn , Rela , jpj , sprm , kpdn , atromen ke , kalau betul la dia tau masalah ini , sebab dia ada kuasa utk panggil semua orang itu datang opis dia, ini TPM pulak yang gerak kan operasi bersepadu. takut sangat nampaknya , sampai hari ini masih tak habis lagi blogger dia salahkan utusan.

    Hari isnin dan hari ini selasa , bukan surat khabar utusan je yang keluar , metro , kosmo , the star, news straits times , berita harian dan tv3 pun bagi liputan besar-besaran tapi adnan masih lagi kecil hati pasal ayat yang utusan gunakan. hahahahaha lawak betul la. meninjau cameron tak jugak ,

    kepada adnan masih tak terlambat nak betulkan keadaan. dah jangan takut lagi ye nan. ada bakat masuk maharaja lawak la adnan ni

    BalasPadam
  3. Geng mamak KSN, KSP, TKPPA, EX IGP, EX AGC, AZEEZ TABING HAJI...SEMUA NI PELINGKUP KERJAAAN

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping