Khamis, Disember 11, 2014

Jangan Sibuk Berpolitik! Itu diantara isi kandungan titah Tuanku Sultan Selangor hari ini yang ternyata muak dengan Politiking puak - puak Pakatan Haramjadah tu selama ini.

Apa yang jelas, titah Tuanku itu wajar dianggap sebagai kemurkaan DYMM Tuanku Sultan Selangor terhadap pimpinan Rejim Pakatan di Selangor yang dilihat mengabaikan rakyat.

Maka atas dasar itu, Tuanku menitahkan kepada Menteri Besarnya, Si Azmin Ali tu agar menumpukan lebih banyak perhatian kepada usaha untuk berkhidmat kepada rakyat.
"Beta mahu Azmin memberikan khidmat kepada rakyat," titah Sultan Sharafuddin yang dipetik dari portal The Star sempena ulang tahun baginda ke-69, Khamis.

"Rancang dengan baik untuk jangka masa panjang, dapatkan orang yang tepat untuk melaksanakan pelan dan tinggalkan warisan pembangunan yang memberi manfaat kepada rakyat dan generasi akan datang," titah Sultan Sharafuddin, yang tidak menyembunyikan kekecewaannya terhadap krisis menteri besar di Selangor.
Selain itu, Tuanku Sultan Selangor juga turut menitahkan supaya pemimpin didalam Negeri Selangor tidak mengambil tindakan yang 'Populis' yang hanya sekadar merugikan rakyat.

Malah, tuanku juga tidak menyembunyikan rasa kecewanya terhadap apa yang berlaku sewaktu isu kedudukan Menteri Besar Selangor menjadi satu Polemik Politik sebelum ini.

Titah tuanku juga, demokrasi yag diamalkan di Negara ini tidak wajar disalah-gunakan oleh mana - mana pihak demi memenuhi kepentingan Politik Peribadi semata - mata.

Suasana kucar kacir sedemikian juga turut dianggap sebagai satu tindakan yang tidak wajar dan hanya menjejaskan urus-tadbir Negeri dalam menjaga kesejahteraan rakyat oleh pihak Istana.

Baginda juga turut melahirkan rasa terkejut dengan tindakan PKR yang sebelum ini melaksanakan agenda 'Langkah Kajang' sebagai salah satu langkah untuk menjatuhkan Menteri Besar sebelum ini.

Dalam erti kata lainnya, agenda 'Langkah Kajang' yang direncanakan oleh PKR itu bukan sahaja menyalah-gunakan sistem demokrasi Negara. Tetapi turut mengkhianati kepercayaan yang diberikan oleh rakyat.

Tindakan PKR yang memaksa Pilihan Raya Kecil DUN Kajang yang diadakan sebelum ini juga turut boleh disifatkan sebagai satu Penghinaan terhadap pilihan rakyat dalam PRU yang lepas.

Kesimpulannya, jika Tuanku Sultan Selangor sendiri pun rasa muak dengan Politiking puak - puak Pakatan Haramjadah tu, maka rakyat diperingkat bawahan pun lagi la muak. yang turut bosan dipermain - mainkan oleh puak - puak yang hanya mementingkan diri sendiri!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Yang tak muaknya ialah macai2 PR yang terlalu taksub kat politikal masters depa macam Nuar Al Juburi, Rafzi Lombu, Khalid G, LK Sial anak beranak, gundik2 depa dan yg seangkatan dengan nya.

    BalasPadam
  2. Tuanku ada sebut 'LANGKAH KAJANG', maksudnya apa? Sudah ianya ditujukan kepada KETUM. Apa hubungan KETUM dengan negeri Selangor? Perlukah dia memegang jawatan berkaitan ekonomi Selangor? Apa tak faham2 lagi ke puak2 tu?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping