Khamis, Januari 29, 2015

Alahai!!! Heran sangat ke kalau diceritakan kepada orang ramai yang pemimpin - pemimpin parti Komunis DAPigs tu tak menjaga Kebajikan ahli - ahlinya? Kenapa pelik sangat ke mendengarnya?

Semalam dalam akhbar NST mendedahkan kisah seorang Ahli DAPigs seumur hidup yang bertindak keluar parti selepas dipinggirkan kerana mengalami penyakit diabetes yang kronik. (Klik Sini)

Perkara seumpama itu bukan lagi satu rahsia, sebaliknya ia sudah diketahui umum. Bahkan, bukan setakat ahli - ahli biasa sahaja yang terima tempias. Malah pemimpin sendiri pun diabaikan juga.

Bukan ke pernah kita ceritakan sebelum ini kisah mengenai seorang ADUN senior DAPigs yang mengalami penyakit kanser tahap kronik tapi telah dibiarkan kebajikannya terabai begitu sahaja?

Kan kita pernah dedahkan bagaimana ADUN senior DAPigs itu tidak mendapat pembelaan dari kalangan pemimpin - pemimpin DAPigs untuk mengubati penyakit kansernya itu dari terus merebak.

Sebaliknya, pemimpin - pemimpin dari kalangan ADUN Barisan Nasional pulak yang dilihat jauh lebih prihatin terhadap penyakit yang dialami dihidapi oleh Si ADUN senior DAPigs tu. 

Mereka pulak yang beria - ia turut serta membantu dan membiayai perbelanjaan perubatan untuk ADUN senior DAPigs tu dikala dia dipinggirkan oleh pemimpin - pemimpin partinya sebelum ini.

ADUN - ADUN Barisan Nasional ni la yang tolong ADUN senior DAPigs tu mendapatkan rawatan perubatan di Hospital Swasta bagi mengekang penyakit yang sedang dideritai sehingga hari ini.

Hakikatnya, ADUN - ADUN Barisan Nasional tu membantu bukan nak tunjuk yang diorang baik. Tapi diatas rasa simpati dan prihatin terhadap mereka yang ditimpa musibah. Maka sebab itu ADUN Senior DAPigs tu dibantu.

Jadi, kalau ADUN mereka sendiri pun sanggup dipinggirkan begitu sahaja dan dibiar merana akibat penyakit kronik yang mampu membawa maut, inikan pulak dengan ahli biasa.

Tak kira la sama ada ahli tu Ahli Seumur Hidup atau pun tidak. Yang pasti, puak - puak DAPigs tu memang tak ambik kisah lansung dalam kebajikan ahli - ahli serta pemimpin parti mereka sendiri.

Kalau orang tu ada kepentingan dan perlu diberi perhatian macam anak beranak Si Apek Kit Siang dan keturunan Si Karpal Singh tu, mungkin la ada sedikit pertimbangan yang diambil.

Kalau tidak jangan harap la!!! Kesimpulannya, puak - puak DAPigs ni hanya sekadar berjuang demi memastikan kepentingan serta kedudukan Politik Peribadi mereka terpelihara. Jadi, kalau ahli dibawah tu mati pun, diorang bukan ambik peduli!!!

PS: Yang sedihnya, ADUN Senior DAPigs tu jenis tak reti bersyukur. Tak nak pulak dia mengaku kata dia telah dibantu oleh ADUN - ADUN dari Barisan Nasional. Itu la perangai Haramjadah DAPigs ni!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping