Selasa, Januari 27, 2015

Mampu ke Si Rafizi menafikan Realiti ini?
Atau adakah dia lebih rela jadi Pencacai orang lain!!!
Selepas puas dia membongak dalam laman media untuk cuba meloloskan diri dari sebarang dakwaan cuba nak menipu rakyat secara terbuka, apa lagi yang mampu dilakukan oleh Si Rafizi Ramli?

Jika sebelum ini dia berkali - kali KANTOI cuba nak memperdayakan rakyat dengan agenda 'Putar Belit' yang direncanakan berkaitan dengan isu kenaikkan harga minyak dan harga barang.

Kalau dulu, Si Rafizi Ramli tu membuat dakwaan kononnya kenaikkan harga minyak petrol RON95 serta diesel menjadi punca utama kenaikkan harga barang dan ianya tidak wajar dilakukan.

Pada ketika itu, Si Rafizi Ramli tu menuduh pihak Kerajaan yang bertanggungjawab menaikkan harga minyak sehingga mengakibatkan harga barang dipasaran melonjak naik secara mendadak.

Maka, demi nak menjadi 'Hero', Si Rafizi Ramli tu buat desakan supaya harga minyak dan diesel diturunkan kepada harga RM 1.90 seliter bagi mengawal kenaikkan harga barang dipasaran.

Malah Si Rafizi Ramli tu jugak dilihat turut berjanji, sekiranya harga minyak diturunkan, nescaya harga barang dipasaran juga akan turun menurun. Sekarang, harga minyak dah pun diturunkan.

Tapi persoalannya, kenapa harga barang masih lagi melambung tinggi? Ianya berikutan kerakusan peniaga - peniaga serta pemborong - pemborong yang terdiri dari satu kaum itu punya angkara.

Namun, Si Rafizi tu kali ini tampil pulak dengan dakwaan kononnya pihak Kerajaan membawa isu Rasis dengan menuduh peniaga serta pemborong Cina sengaja menaikkan harga barang.

Tak cukup sekadar itu sahaja. Si Rafizi Ramli tu turut mendakwa pihak Kerajaan sengaja merugikan pengusaha - pengusaha stesen minyak kerana menurunkan harga minyak secara mendadak.

Hakikatnya, Si Rafizi Ramli tu dilihat cuba nak menutup kemaluan dirinya sendiri dengan tuduhan sedemikian dan turut mempergunakan isu perkauman demi menjaga kepentingan dirinya sendiri.

Dia dilihat cuba nak menafikan HAKIKAT bahawa ekonomi di Malaysia pada ketika ini masih lagi didominasikan oleh satu kaum yang jelas dilihat cuba mengambil kesempatan dalam kesempitan.

Maka adalah sewajarnya bagi seorang pemimpin seperti Si Rafizi Ramli ni cari isu lain untuk menonjolkan dirinya dalam kancah Politi semasa. Jangan setakat pandai nak mempergunakan orang lain demi memenuhi kepentingan dirinya sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. sekarang ni dah ramai org melayu jutawan... GLC pon dah banyak..
    Takkan lah tiada usaha kerajaan berpakat dgn mrk utk membina jaringan supaya melayu menguasai jaringan pengedar
    Jenama Felda -Saji- Kedai Felda -D'Mart-, TH pun boleh masuk dlm jaringan buluh bagi memecah monopoli puak sepet tu.....Lahirkan lebih ramai Al Buhkari.
    Saji tempat aku sejap ade, selalu tak ade...ape cer.

    Ali Abu

    BalasPadam
  2. Masaalahnya BARUA BARUA ORANG POLITIK TIDAK HIGHLIGHTKAN ISU SEPERTI INI ..
    TAK USAH BERMIMPI LAH BANGSA KU MELAYU .. UNTUK SAMPAI TAHAP DIATAS .. JIKA COMPANY @ ORGANISASI DI TERAJUI BANGSA CINA !!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping