Selasa, Januari 20, 2015

Haduyai!!! Memang susah jugak bila kita berdepan dengan seorang pemimpin yang tak sedar diri macam Si Khalid Samad ni rupanya ye. Buat kenyataan media pun main ikut sedap lutut dia je.

Semalam dia keluarkan kenyataan menawarkan diri dia sendiri untu menjadi wakil kepada JAKIM bagi mengadakan forum dengan Si Eric Seposen tu dan muncul dikaca televisyen.
"Sekiranya Jakim tak sanggup dan tiada wakil daripada Jakim yang sanggup maka saya boleh cadangkan diri saya sebagai wakil untuk berforum dengan Eric Paulsen dalam televisyen untuk menangani masalah apa yang dililhat sebagai usaha untuk menanam permusuhan antara Islam dan bukan Islam yang kononnya terkandung dalam khutbah," katanya pada sidang media di pejabatnya di Shah Alam, hari ini.
Heh! Dari satu sudut nampak sangat yang Si Khalid Samad ni sebenarnya Gila Glamour dan nak sangat muncul dalam televisyen supaya orang semua kenal dia. Maklum la, pemilihan dah nak dekat.

Dari satu sudut yang lain pulak, Si Khalid Samad ni hanya sekadar nak tutup kelemahan diri dia sendiri yang selama ini tak pernah sekali pun mentarbiahkan orang lain untuk mendekati Islam.

Dalam ertikata mudah, Si Khalid Samad tu sedar atau pun tidak yang dia sebenarnya TAK LAYAK nak gantikan pihak JAKIM bagi memberikan penjelasan berhubung isu yang dibangkitkan.

Bagaimana mungkin seorang yang pernah membantah cadangan mengharamkan penjualan arak dikawasan majoriti Melayu nak menjadi wakil pihak JAKIM berhubung isu khutbah Jumaat?

Tak masuk akal juga sekiranya orang yang sebelum ini turut menolak cadangan agar diharamkan pekerja muslim bekerja di premis yang menjual arak menjadi wakil kepada JAKIM.

Bahkan adalah tidak logik sekiranya seorang yang nak menghalalkan penggunaan kalimah Allah didalam Bible bagi kegunaan mereka yang bukan Islam untuk menjadi wakil JAKIM.

Sekiranya JAKIM nak adakan forum dengan Si Eric Seposen tu sekali pun, ramai lagi orang lain yang lebih layak dari Si Khalid Samad tu sendiri. Ustaz Kazim Elias pun boleh jadi wakil mereka.

Tapi soalnya, buat apa JAKIM nak menghabiskan masa muncul dalam forum dengan Si Eric Seposen tu sedangkan dia terang - terang akan tetap memusuhi Islam secara terbuka biarpun forum itu diadakan?

Maka kesimpulannya, tak payah la Si Khalid Samad tu nak mem-BODOH-kan diri demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Cari la cara lain untuk dia menagih simpati dan menutup kemaluan diri dia yang dah terdedah selama hari ini!!!

PS: Si Khalid Samad ni lebih kurang macam "Orang Buta nak pimpin Orang Buta". Alamat memang tak ke mana la jawabnya!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Macam orang tengah melanchap mengajar orang lain chara melanchap

    BalasPadam
  2. org2 tua dulu ada berkias....gila ada 120 jenis...kalau nengok si khalid bengong ni...jenis gila yg ke berapa agak nye ye????

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping