Isnin, Februari 02, 2015

Heh! Memang itu yang selayaknya dilakukan terhadap Si Khalid Samad tu. Dia memang patut disindir sedemikian rupa secara terang - terangan. Tak perlu la mereka nak berselindung.

Hakikatnya, saranan yang dibuat oleh 3 orang Ahli Parlimen PAS hari ini memang wajar ditujukan khusus buat Si Khalid Samad tu sendiri supaya dia sedar dengan kesilapan yang telah dilakukannya.

Jika sebelum ini, Si Khalid Samad tu juga yang kuat membantah cadangan untuk melarang penjualan arak dikawasan penduduk yang majoritinya orang Melayu sekitar Negeri Selangor.

Bahkan, dia juga yang turut menolak cadangan agar larangan pekerja muslim bekerja di premis yang menjual arak di Negeri yang dipimpin oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

Sebab apa Si Khalid Samad tu beria - ia membuat bantahan tersebut? Hanya semata - mata cadangan itu datangnya dari seorang pemimpin yang dianggap musuh didalam partinya sendiri.

Mungkin dek kerana terdorong dengan sifat dengki, cemburu dan iri hati terhadap Datuk Dr. Hassan Ali selaku Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor membuatkan Si Khalid Samad tu mengambil tindakan sedemikian.

Sekarang, apa pulak respon yang akan diberikan oleh Si Khalid Samad tu terhadap saranan yang diberikan oleh TIGA ORANG Ahli Parlimen PAS ni? Adakah dia juga akan turut membantah? Kalau nak harap dia malu dengan diri dia sendiri, jangan harap la!!!
KUALA LUMPUR: Tiga ahli parlimen dari PAS menyeru kerajaan negeri supaya mencontohi negeri Melaka dan mengharamkan penjualan alkohol di kedai serbaneka di kawasan majoriti Islam.

Menurut mereka, pengharaman berkenaan akan membebaskan pekerja Muslim daripada terbabit dengan penjualan arak yang dilarang oleh Islam.

“Kami menyeru dasar kerajaan negeri berkaitan arak diseragamkan di seluruh negara. Setiap usaha untuk membebaskan Muslim daripada industri arak wajib disokong,” kata mereka dalam satu kenyataan.

Ketiga-tiga ahli parlimen itu ialah Ahli Parlimen Temerloh Nasruddin Hassan, Ahli Parlimen Kuala Nerus Datuk Dr Khairuddin Aman Razali and Ahli Parlimen Pasir Mas Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz.
Categories: ,

5 ulasan:

  1. tiga org ahli parlimen ni akan di pecat....sebagaimana dr hassan ali....tak caye???tunggu dlm mimpi.....

    BalasPadam
  2. Pas jgn berpura alim..selagi bersekongkol dgn dap laknat selama itulah pas akan sama bersubahat dgn najis arak..selagi duduk bawah ketiak dap pas tak buat apa2..teruskan lah dgn menipu diri sendiri..

    BalasPadam
  3. Tepat sekali, selagi PAS melekat pd ketul Najis DAP jgn harap ckp korang ada makna pd org melayu. Hukum bersama DAP dah jelas haramnya.

    BalasPadam
  4. PAS tak tutup kilang arak di Selangor, TAKEBEER!

    BalasPadam
  5. Ini namanya cakap x serupa bikin.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping