Khamis, Februari 26, 2015

Jangan cepat sangat teruja. Masih panjang lagi umur dia ni rupanya biarpun berita mengenai kematian dia sudah pun tersebar luas didalam laman - laman media sosial sebelum ini.

Kalau ikut laporan yang disiarkan, penafian mengenai kematian dia ni telah dimaklumkan oleh Menteri Tenaga Manusia Singapura, Tan Chuan-Jin dilaman media sosial Facebooknya semalam.
"Khabar angin tersebar dengan meluas. Ramai dalam kalangan anda menghantarmesej bertanyakan mengenai keadaan Encik Lee Kuan Yew. Terus berdoa untuk beliau kembali pulih," katanya. 


Saluran televisyen tempatan, Channel News Asia sebelum ini melaporkan bahawastesen televisyen berkenaan telah mendapat pengesahan daripada pihak berkuasa bahawa khabar angin itu adalah tidak benar. - lapor MStar
Tapi, jika kita lihat dari satu sudut, kenapa berita mengenai kematian Si Lee Kuan Yew ni cepat sangat merebak dan menjadi perhatian umum dilaman - laman media sosial semalam?

Mungkin dari satu sudut, ramai yang sayang pada Mantan Presiden Singapura tu kerana bagi mereka, dia banyak menabur jasa memajukan pulau yang tak lebih besar dari Negeri Perlis tu.

Perkara yang sama juga berlaku sewaktu Allahyarham Nik Aziz masuk hospital sebelum ini. Pun ramai jugak yang menyebarkan berita palsu mengenai kematiannya dalam laman media sosial.

Tinggal lagi, kita juga tidak boleh nafikan bahawa penyebaran berita tersebut timbul akibat api kebencian yang mendalam dipendam sedemikian punya lama terhadap individu tersebut.

Maka sebab itu mereka mengambil tindakan yang tidak bertanggungjawab serta menyebarkan berita palsu mengenai kematian seseorang. Itu terpulang la pada persepsi masing - masing.

Maka kesimpulannya, jangan la kita cepat sangat percaya dengan spekulasi yang disebarkan didalam laman media sosial ni tanpa merujuk kepada sumber yang sah. Kalau setakat dengar cerita dan hasutan dari puak - puak Pakatan Haramjadah tu, lagi tak berfaedah!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. Agak-agak anwar merengek nak melawat tak kalau orang tua ni mati

    BalasPadam
  2. Dia bukan president tapi perdana menteri

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping