Khamis, Februari 26, 2015

Haduhai!!! Ini satu lagi benda yang memang susah betul untuk kita terima akal. Takkan la baru hari ini rakyat Malaysia nak sedar dengan tindakan yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu?

Dah berbuih - buih dah kita cakap mengenai perkara yang sama. Tapi masih ada jugak yang tak faham - faham. Berapa kali nak diulang benda yang sama ni? Tak muak ke diorang mendengarnya?

Dah puas dah kita jelaskan kepada mereka mengenai tugas dan tanggungjawab puak - puak DAPigs tu. Nak pulak dikalangan wakil rakyat mereka sendiri. Diorang semua bukannya ada kerja lain.

Apa yang diorang pandai buat hanya sekadar menjadi 'Keyboard Warrior' dan provokator untuk menghasut rakyat agar membenci pihak Kerajaan melalui laman - laman di media sosial.

Kalau nak harapkan diorang turun padang dan memberikan khidmat kepada rakyat? Jangan mimpi la!!! Waima rakyat dalam kesusahan sekali pun, batang hidung diorang pun tak nampak.

Kalau berlaku bencana seperti banjir atau sebagainya, wakil rakyat DAPigs hanya muncul untuk mengambil kesempatan mengkritik pihak berkuasa dan membuat dakwaan yang bukan - bukan.

Setakat nak tunjuk 'Hero' sewaktu kejadian berlaku, tapi tak ambik sebarang tindakan untuk menyelesaikan masalah yang sedang dihadapi rakyat, tak guna jugak. Bukannya mendatangkan faedah.

Bila rakyat bersuara mendesak agar mereka bertindak lebih proaktif, mereka akan memberikan alasan yang cukup basi, "Takde Duit" dan "Perkara itu akan kita ambil tindakan".

Itu je alasan yang diberikan sedangkan pada hakikatnya, satu hapah pun diorang tak buat. Dan dalam masa yang sama, mintak derma daripada rakyat dengan alasan nak membantu rakyat.

Jadi, apa nak pelik sangat kalau blog Si Ahli Parlimen DAPigs tu didakwa menyebarkan dakyah hasutan yang mendesak agar rakyat turun ke jalan raya untuk berhimpun walhal, masa perhimpunan tu, bayang - bayang dia sendiri pun tak nampak!!!

PS: Baca artikel yang berkaitan - ADUN DAPigs Guna Isu Anwar Hasut Rakyat!!!)
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping