Khamis, Februari 26, 2015

Termasuk yang ini, maka dah dua kali pemimpin PAS terkedu dan terpingga - pingga apabila ditanya oleh pihak media mengenai kontroversi yang menyelubungi diri mereka sendiri.

Yang lebih memalukan, kontroversi itu timbul dari keBODOHan diri mereka yang terlalu ghairah tak tentu arah sehingga menyebabkan diri mereka sendiri menghadapi masalah sedemikian.

Jika sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu buat perangai apabila terkedu dihadapan wartawan kerana tidak dapat menghubungi individu yang dinamakan 'Sirul' sewaktu Tele-Sidang secara lansung.

Kali ini, tiba giliran Si Mat Syabun tu pulak mengikut jejak langkah Si Tokong DAPigs yang tidak mampu menjawab persoalan yang dibangkitkan oleh pihak wartawan mewakili rakyat Malaysia.

Soalan yang dibangkitkan ialah mengenai kontroversi penyebaran rakaman suara yang didakwa miliknya di satu majlis taklimat dalam usaha untuk menjatuhkan Hadi Awang sebagai Presiden PAS.

Rakaman suara itu dimuat naikkan oleh Facebooker Pro Ulama, El-Haraki dan Tuc Tok Usin Ceroi didalam laman media milik mereka sebelum ini, mendedahkan usaha sulit Si Mat Syabun tu.


Tapi, seperti biasa, Si Mat Syabun tu TAKUT dengan Kebenaran. Maka sebab itu dia enggan memberikan sebarang ulasan mengenai isu yang dibangkitkan dan cuba mengelak dari menjawabnya.

Sebaliknya, Si Mat Syabun tu menyatakan bahawa dia hanya akan menjawab soalan tersebut kepada Jawatankuasa Siasatan parti kerana ianya melibatkan masalah dalaman PAS.

Selain itu, Si Mat Syabun tu juga turut menyatakan bahawa dia akan turut mengambil tindakan terhadap beberapa media arus perdana yang menyiarkan rakaman tersebut sebelum ini.

Apa yang pasti, tindakan Si Mat Syabun yang enggan menjawab soalan yang dibangkitkan ini sama dengan apa yang dilakukan oleh Si Tokong DAPigs tu. Dua - dua TAKUT nak jawab soalan rakyat.

Tapi persoalannya, kenapa Si Mat Syabun tu hanya berani untuk mengambil tindakan terhadap media arus Perdana dan bukan terhadap penyebar video tersebut dilaman media sosial?

Kenapa Si Mat Syabun tu tak nak ambik tindakan undang - undang terhadap Facebooker Pro Ulama yang selama ini mendedahkan kemelut kepimpinan PAS secara terang - terangan?

Hakikatnya, pendedahan yang dibuat oleh Facebooker berkenaan lebih kurang sama dengan apa yang pernah dilakukan sebelum ini. Si Mat Syabun tu bukannya difitnah oleh media arus perdana. Tapi dikalangan penyokong - penyokong PAS sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping