Sabtu, Februari 28, 2015

Tindakan yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib ni kalau kita lihat dari satu sudut, jelas menunjukkan perbezaan yang ketara dengan Si Ketua Penipu tu. Memang macam langit dan bumi.

Walaupun ada dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang pandang sinis terhadap tindakan yang dilakukan, namun ianya mampu untuk memalukan Si Ketua Penipu tu secara tak lansung.

Jika sebelum ini, Si Ketua Penipu tu pernah dikaitkan dengan aksi video 'Ghairah' dia dengan Chinadoll. Pendedahan itu dibuat secara umum oleh salah seorang sahabatnya sendiri.

Tapi malangnya, apabila Si Ketua Penipu tu didesak dan dicabar untuk mengambil tindakan undang - undang, kecut buah kerandut dia dibuatnya biarpun video itu menjejaskan imej dirinya.

Tidak cukup dengan itu, pendedahan yang dibuat itu juga turut memalukan keluarga dan menjatuhkan maruah mereka dikhalayak ramai. Tapi, itu pun tidak diendahkan oleh Si Ketua Penipu tu.

Sebaliknya, sehingga hari ini Si Ketua Penipu tu enggan mengambil sebarang tindakan undang - undang dan memfailkan saman terhadap Datuk Shazryl Eskay yang membuat pendedahan tersebut.

Berbeza dengan Datuk Seri Najib yang bukan sahaja menjaga maruah dirinya sendiri, malah turut mengambil berat soal nama baik ahli keluarganya dengan memfailkan saman terhadap Harakah.

Tindakan itu diambil setelah akhbar lidah rasmi puak - puak PAS itu membuat dakwaan dan menyiarkan artikel fitnah terhadap YAB Datuk Seri Najib yang dikaitkan dengan skandal 1MDB.
SRI AMAN: Perdana Menteri, DAtuk Seri Najib Tun Razak berkata beliau mempunyai hak untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas lidah rasmi PAS, Harakahdaily demi mempertahankan nama baik keluarganya.  
"Kerana mereka telah memfitnah (keluarga saya), saya terpaksa menyaman mereka atau menggesa mereka menarik balik apa yang mereka telah katakan dalam Harakah," kata Najib kepada pemberita di sini, Jumaat.  

"Apa yang dilaporkan dalam Harakah merupakan fitnah dan tidak benar semata-mata. Mereka tidak menunjukkan bukti. Oleh itu, saya mempunyai hak untuk mempertahankan diri dan keluarga saya," tambahnya.
Tapi, apa yang menyedihkan, orang yang kuat menjaga maruah diri, nama baik keluarga ini yang dipandang hina dan jijik berbanding dengan orang yang tidak pandai menjaga kemaluan dirinya sendiri.

Bayangkan. Bagaimana mungkin orang yang tak reti nak menjaga maruah dirinya sendiri mampu untuk memelihara maruah Negara jika dia diberikan kuasa? Alamat, ada yang digadainya rakyat di Malaysia ni demi untuk menjaga kepentingan Politik dia sendiri!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping