Isnin, Februari 16, 2015

Hanya kerana nama dia Abdul Rahim dan Badrul Hisham, maka mereka dikenakan tindakan yang tidak adil. Adakah Si Nurul Izzah tu wajar untuk terus berdiam diri dan tidak menjawab persoalan ini?
"Pada tahun 2007, seorang pekerja kontrak Dewan Bandaraya bernama Abdul Rahim bin Abdul Rahman telah disabitkan oleh mahkamah di bawah Seksyen 377B dan dijatuhi hukuman penjara selama 60 tahun dan 22 sebatan rotan.

Dalam rayuannya, dia menyatakan perbuatannya dilakukan secara suka sama suka. Pada 2010, Mahkamah menolak rayuannya dan mengekalkan hukuman penjara 60 tahun dan 22 sebatan rotan.

Sementara itu, pada 2014, seorang Ahli Parlimen bernama Anwar bin Ibrahim telah disabitkan oleh mahkamah di bawah Seksyen 377B tetapi hanya dihukum penjara selama 5 tahun.


Dia telah membuat rayuan dan para peguamnya menyatakan perbuatannya itu dilakukan secara suka sama suka. 2015, Mahkamah Persekutuan menolak rayuannya dan mengekalkan hukuman yang telah dijatuhi oleh Mahkamah Agung." lapor TFK
Nampak gayanya kempen yang dijalankan oleh Si Nurul Izzah tu bagi meraih simpati pada ketika ini masih tidak dapat menjelaskan persoalan yang dibangkitkan diatas kepada rakyat secara umum.

Hakikatnya, tuduhan Si Nurul Izzah KONONnya keputusan memenjarakan Papa dia terhadap kes liwat yang dilakukan terhadap Saiful sebagai satu 'Political Injustice' tidak berasas.

Jika sebelum ini, Si Nurul Izzah tu menuduh pihak mahkamah bertindak zalim terhadap Papanya yang didakwa menjadi tahanan Politik kerana perilaku seks luar tabiie yang ditonjolkan.

Walhal, hukuman yang dikenakan sebenarnya tidak setimpal dengan perbuatan yang telah dilakukannya sebelum ini. Si Ketua Penipu tu bukan sahaja perlu disumbat dalam penjara semata - mata.

Tetapi sebaliknya, Si Ketua Penipu tu juga patut disebat kerana telah melakukan salah laku moral yang bukan sahaja salah disisi undang - undang sivil, malah bertentangan dengan Hukum Islam.

Bahkan sebelum ini, Si Chagubard tu turut mendakwa bahawa ke-TIDAK-ADIL-an juga tidak pernah wujud dalam PKR yang mengambil tindakan melulu terhadap ahli - ahlinya sendiri.
Kesimpulannya, tak payah la Si Nurul Izzah tu nak tunjuk yang dia MAKSUM sangat dan mendabik dada KONONnya dia seorang pejuang Keadilan. Cermin diri tu dulu, jangan asyik nak cari salah orang lain je kerjanya!!! Penyudahnya nanti, malu diri sendiri!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. MAHARAJA KETUM MANA BOLIH DISAMAKAN DENGAN ORANG KEBANYAKAN. LAGI PUN MAHARAJA KETUM MENGHARUMKAN NAMA NEGARA MELALUI LAKUNANNYA YANG MANTAP BERSAMA CINADOLL KESELUROH DUNIA. TAJUK CERITA...MAIN JONGKANG JONGKIT. MANTAP.....

    BalasPadam
  2. Suroh Mak Janda tu jalankan tanggug jawabnya sebagai Ahli Parlimen...dan pujuk bapanya supaya buat sumpah laknat...selesai masaalah..jgn nak hasut rakyat utk selesaikan masaalah bapa dia pulak...berani kerana benar takut kerana salah...Isunya kenapa ayahnya tak berani nak buat sumpah laknat....

    BalasPadam
    Balasan
    1. BUKAN TAKUT SAJA BUAT SUMPAH LAKNAT, SEMASA PERBICARAAN LIWATNYA TAHUN LALU (2014), SI HIPOKRIT NI TAKUT MEMBERI KETERANGAN DEPAN HAKIM APABILA DIBERI PELUANG. DIA MEMILIH UNTUK DIAM. INI MENUNJUKKAN APA???? BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH. TENTU DIA LAGI TAKUT DENGAN DATO. S NALLAKARUPPAN, EZAM MOHD NOOR & LAIN-LAIN YANG TAHU SEJARAH KOTOR DIA. DIA CUMA TAK TAKUT DENGAN ALLAH GAMAKNYA..........

      - orang tambak

      Padam
  3. KALAULAH SI ANWAR IBRAHIM DIBICARAKAN DI MAHKAMAH SINGAPORE & DIDAPATI SABIT KESALAHANNYA, HUKUMANNYA TENTU TIDAK AKAN BERBEZA DENGAN PARA PESALAH YANG LAIN. MALAH MUNGKIN DIA AKAN DIKENAKAN HUKUMAN YANG JAUH LEBIH BERAT MEMANDANGKAN KEDUDUKAN & STATUSNYA DALAM MSYARAKAT. APA KOMEN IJJAH ATAUPUN NEK JIJAH TENTANG INI? SUDAH PASTI TIADA JAWAPAN KERANA TAKKAN MEREKA BACA BLOG PRO-KERAJAAN INI!!!!!!!!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping