Sabtu, Februari 28, 2015

Heh! Inilah masalahnya bila tak tau apa - apa tapi nak tunjuk pandai. Ternyata, kenyataan Si Ostazah pening ni seolah - olah mengesahkan bahawa didalam PAS itu wujud kemelut kepimpinan.

Jika selama hari ini, dikalangan pemimpin - pemimpin parti itu sedaya upaya cuba nak menafikan yang mereka sedang berada dalam kemelut dan berhadapan dengan perbalahan dalaman.

Bahkan mereka berhempas pulas cuba nak menafikan dakwaan kononnya didalam saf kepimpinan parti itu wujud dua proksi yang saling bertelagah diantara Pro Ulama dan Pro Profesional.

Sekarang, dek kerana mulut Si Ostazah Pening tu tak pandai nak tutup kemaluan sendiri membuatkan dakwaan yang dilemparkan sebelum ini menjadi satu kenyataan secara terbuka.

Apa yang dijelaskan oleh Si Ostazah pening tu sebelum ini membuktikan bahawa bukan sahaja PAS sedang mengalami konflik kepimpinan, tetapi mereka juga terpecah kepada dua proksi.

Ianya jelas apabila Si Ostazah Pening tu menggesa agar kedua - dua belah pihak, Pro Ulama dan Pro Profesional tidak menyisihkan diantara satu sama lain supaya masalah dapat diselesaikan.

Selain itu, Si Ostazah Pening tu juga turut mengkritik pihak yang melemparkan dakwaan melampau serta melabelkan orang lain sesuka hati mereka sehingga menyebabkan perpecahan.
“Ada yang melabelkan orang itu begini, sementara ada yang lain pula melabelkan orang itu begini, saya rasa perkara itu sepatutnya tidak berlaku, Pada saya, perjuangan ini memerlukan perjuangan daripada banyak pihak, maksudnya kita perlukan ulama, profesional dan orang-orang biasa macam kita ini juga untuk diperkukuhkan lagi,” katanya.
Persoalannya, siapa yang dimaksudkan oleh Si Ostazah Pening tu? Siapa yang dia dakwa suka 'melabel - label' serta 'memaki hamun' orang lain dikalangan pemimpin PAS itu sendiri?

Kalau kita lihat sebelum ini, yang suka melabelkan orang tak tentu pasal ni hanya Si Hadi Awang tu sahaja. Dia je yang suka buat kerja macam tu didepan khalayak ramai secara terbuka.

Bukan ke sebelum ini, Si Hadi Awang tu pernah menggelarkan dua orang ADUN PAS yang bersekongkol dengan DAPigs dalam isu agenda 'Langkah Kajang' sebagai 'Barua' dan 'Broker'?

Jadi, adakah Si Hadi Awang tu tergolong dikalangan pemimpin yang dimaksudkan oleh Si Ostazah Pening tu? Atau kenyataan yang dibuat itu ditujukan kepada orang lain, tetapi enggan mendedahkan siapa?

Apa yang pasti, Si Ostazah Pening tu secara tidak lansung telah membocorkan rahsia dikalangan puak - puak PAS tu sendiri kepada khalayak umum tapi TAKUT bila nak berhadapan dengan kenyataan!!! Kalau tak tau apa - apa, baik jangan bercakap!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dia tu sedang gersang. Orang gersang cakap merapu2. Membujur lalu melintang patah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping