Sabtu, Februari 28, 2015

Nampak gayanya, sindrom fobia yang dialami oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu menjadi semakin kronik apabila khabar angin mengatakan UMNO dan PAS nak bergabung semakin kuat.

Nak pulak dikalangan puak - puak DAPigs yang selama ini memang cukup menentang agenda 'Perpaduan Ummah' yang direncana bagi mengukuhkan kedudukan umat Islam di Malaysia ni.

Maka sebab itu diorang masih lagi dalam keadaan Penafian apabila secara berterus - terusan menyemai api perkauman dengan membuat dakwaan yang bukan - bukan terhadap UMNO dan PAS.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, salah seorang pemimpin DAPigs Johor mengecam tindakan UMNO dan PAS yang dikatakan sengaja mahu merosakkan hubungan dalam Pakatan.

Kata dia, tujuan UMNO dan PAS bergabung itu hanya akan memberikan kelebihan kepada mereka untuk membuat persempadanan semula serta pertambahan kerusi bagi Pilihan Raya Umum yang akan datang.
“Dengan mendapatkan undian (dari perpecahan ini), persempadanan semula dan pertambahan kerusi (di Parlimen dan DUN) akan memberi kelebihan sewaktu pilihanraya akan datang.”
Jelas, dari kenyataan yang dibuat, wakil rakyat DAPigs itu TAKUT apabila membayangkan jumlah kerusi Melayu akan bertambah di Parlimen selepas persempadanan semula itu dilaksanakan.

Tambahnya lagi, isu perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS Kelantan hanya sekadar satu taktik Politik parti itu sebagai satu usaha untuk memecah - belahkan PAS dari dalam.
“Penonjolan isu hudud pula bertujuan untuk pecahkan Pakatan Rakyat atau PAS dari dalam. Jelas sekali, UMNO tak pernah berniat pun untuk laksana hudud, kenapa tiba-tiba sekarang ini UMNO ghairah benar menekan PAS untuk laksana hudud pula?" katanya lagi.
Tapi, tak heran sangat kalau orang Bukan Islam atau bukan dari kalangan orang Melayu yang tolak agenda 'Perpaduan Ummah' ni. Masuk akal jugak la bila difikirkan secara logiknya.

Tinggal lagi, apa yang menyedihkan kita ialah bila ada dikalangan orang Melayu sendiri yang menentang agenda 'Perpaduan Ummah' ni sehingga menganggap ianya sebagai satu yang JIJIK.

Sampai tahap, boleh hilang akal diorang dibuatnya. Ibarat macam orang yang diserang dengan penyakit sawan, meroyan tak tentu arah. Semuanya hanya kerana mereka mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri. Bukannya untuk menjaga kepentingan Ummah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping