Rabu, April 01, 2015

Apa benda yang nak diherankan sangat dengan perangai Si Tipah Koyak ni? Dah nama pun dia ni pemimpin dari kalangan puak - puak Parti Kencing Rakyat. Apa lagi kemampuan yang dia miliki?

Hakikatnya Si Tipah Koyak ni bukan la BODOH sangat. Kalau tidak macam mana pulak dia boleh jadi peguam? Tinggal lagi, perangai Si Tipah Koyak ni lagi teruk jika nak dibandingkan dengan budak sekolah tadika.

Sedangkan budak sekolah tadika pun tau nak ikut peraturan yang ditetapkan. Tapi Si Tipah Koyak ni ingat, semua peraturan yang ditetapkan tu boleh dilanggar ikut suka hati dia je sebab dia dah jadi Peguam.

Sepatutnya, sebagai seorang Peguam, perkara asas yang perlu diperjuangkan oleh Si Tipah Koyak ni ialah soal Keadilan dan Kebenaran. Tapi, dua perkara itu yang dipandang JIJIK oleh Si Tipah Koyak ni.

Maka disebabkan itulah dia sanggup memperbodohkan diri dia sendiri dengan buat pengakuan yang tak masuk akal mengenai isu permohonan pengampunan DiRaja yang difailkan sebelum ini.

Umum dah tahu keputusan yang dibuat. Permohonan Pengampunan DiRaja yang difailkan oleh ahli keluarga Si Ketua Penipu tu telah pun ditolak dan hukuman penjara selama 5 tahun terhadap Si Ketua Penipu tu perlu diteruskan.

Kenyataan itu kalau suruh budak sekolah tadika pun diorang faham apa yang dimaksudkan. Tapi bagi seorang peguam yang belajar tinggi macam Si Tipah Koyak ni, ianya satu perkara yang 'mengelirukan'.

Malah Si Tipah Koyak tu boleh pulak buat kenyataan dihadapan wakil media dengan mempersoalkan mengenai keputusan 'Meneruskan Hukuman' yang dikenakan terhadap Si Ketua Penipu tu.
"Lateefa juga persoal guna alasan bahawa dalam surat Lembaga Pengampunan hanya sebut HUKUMAN DITERUSKAN... tapi tak sebut TOLAK

Bukankah 'hukuman diteruskan' dalam bahasa mudah bermaksud pesalah kena terus jalani hukuman yang dikenakan?

Menurut Lateefa beliau tidak faham maksud ' hukuman diteruskan'. Dakwanya ia tidak bermakna pengampunan ditolak. Katanya surat itu juga tidak beri sebab pengampunan ditolak." lapor Agenda Daily
Nah! Nampak sangat yang Si Tipah Koyak tu sengaja je nak buat - buat BODOH dengan harapan supaya dia dapat 'Memperbodohkan' rakyat dengan memutar-belitkan keputusan yang ditetapkan hari ini.

Tapi Si Tipah Koyak tu tak sedar. Tindakan yang dia lakukan sebenarnya hanya mem-BODOH-kan diri sendiri dikhalayak ramai sebab rakyat di Malaysia ni takde la se-BODOH seperti mana yang dia sangkakan!!! Kalau Pencacai Pakatan Haramjadah tu, lain la cerita!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. AMPUN TUANKU JANGAN DIAMPUNKAN ANWAR IBRAHIM TU, MINTALAH DIA TU TAUBAT TERLEBIH DAHULU. DAH TUA TAK MALU2

    BalasPadam
  2. Maaf..jgn lah di marahkan lateefa tu kerana monopous dia dah nak smpai..Maaf kan la dia.I uv u lateefa Toya..muwaaah

    BalasPadam
  3. tenguk cara di pakai tudung rambut berserabai..

    BalasPadam
  4. aku nak tau jugak ni....permohonan tu macam mana isi kandungnya....mohon di lepaskan dari hukuman dan mengaku atas kesalahan ke.....yang aku dok baca...penghakiman yang tidak sepatutnya dikenakan.....apa dia petisyen tu sebenarnye....

    BalasPadam
  5. MUKA HUDOH TAKPE......JANGAN PERANGAI HUDOH......

    BalasPadam
  6. Ngaku salah tak mau, dah tu minta ampun plak , tak salah takda pengampunan ada akai ka?

    BalasPadam
  7. Awat tak bodoh nya kalau hari2 dok jilat lubang kunyit Bang Non Al Juburi. Last2 otak pun penuh kunyit - tu yang jadi bodoh nak mampus......

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping