Isnin, April 20, 2015

Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAS perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak PKR dan juga DAPigs.

Bab nak menegakkan perlaksanaan Hukum Hudud tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting. Soal nak menjaga maruah parti juga boleh ditong-sampahkan.

Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak PKR tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAS perlu terus menjadi Pencacai PKR yang taat setia.

Biarpun dikalangan pemimpin - pemimpin PAS diperingkat akar umbi rasa kecewa dan terkilan dengan tindakan biadap PKR terhadap perjuangan mereka, itu semua tak perlu dijadikan isu besar.

Walaupun ahli serta kepimpinan PAS diperingkat akar umbi dan dikawasan Permatang Pauh tu sendiri menghantar kata dua kepada PKR, pun ianya tidak diendahkan oleh kepimpinan PAS Pusat.

Yang diutamakan oleh kepimpinan PAS Pusat seperti Si Mat Syabun ni ialah untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri. Bukannya sebab nak menjaga dasar perjuangan parti.

Jadi, sebab itu Si Mat Syabun tu keluarkan kenyataan mendesak agar PAS Kawasan Permatang Pauh melupakan hasrat mereka untuk memboikot PKR dalam PRK Parlimen Permatang Pauh kali ini.

Kata Si Mat Syabun, PAS perlu bantu PKR bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil tersebut. Jika tidak, PAS terpaksa memanggil jentera dari luar bagi menghulurkan bantuan kepada rakan sekutunya itu.
“Pas akan membantu calon PKR yang mewakili Pakatan Rakyat di Permatang Pauh. Pas Pusat dalam mesyuarat pada 13 April lalu membuat keputusan supaya Pas di empat negeri itu membantu Pakatan Rakyat di PRK Permatang Pauh ini,” katanya seperti yang dipetik menerusi kenyataan tersebut.
Sama seperti yang sudah kita duga. PAS Permatang Pauh tu sebenarnya hanya sekadar menghabiskan masa je bila diorang membuat desakan terhadap puak - puak PKR tu sebelum ini.

Secara tidak lansung, kenyataan Si Mat Syabun tu seolah - olah memperlekehkan desakan dan tuntutan yang dibuat oleh PAS Kawasan Permatang Pauh sebelum ini. Dia hanya anggap desakan mereka tu sebagai SAMPAH!

Kiranya, tanpa sokongan dari PAS Kawasan Permatang Pauh tu pun, Si Mat Syabun tu masih ada lagi jentera simpanan dari kalangan puak - puak PASMa-Cai yang juga mengutamakan kedudukan mereka sendiri. Diorang pulak, bukan peduli sangat pasa soal perjuangan parti!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping