Selasa, Mei 26, 2015

Heh! Inilah masalahnya bila ada dikalangan pemimpin puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang hanya sekadar melihat dari sudut luaran dan tidak cuba menyelami ke dasar secara menyeluruh.

Dek kerana terlalu teruja nak memburukkan sektor ekonomi di Malaysia membuatkan seorang ADUN DAPigs memberikan cadangan supaya Kerajaan mengikut jejak langkah Singapura.

Kata Si ADUN DAPigs tu, perkembangan ekonomi Malaysia ni terlalu statik dan masih serupa seperti sebelum ini. Maknanya, dia nak kata ekonomi di Malaysia ni tak berkembang pesat.

Memang jika dilihat dari satu sudut kita akui bahawa ekonomi Negara Singapura jauh lebih maju mengatasi Malaysia walaupun mereka mendapat kemerdekaan lewat dari Negara Malaysia.

Tapi, ianya bukan indikasi yang baik untuk dibandingkan negara Malaysia ada ketika ini. Kalau nak dibandingkan, kita tengok topografi Malaysia dan Singapura tu sendiri pun dah jauh berbeza.

Malaysia ni luas kawasan jajahannya, termasuk Sabah dan Sarawak sedangkan Singapura tu pulak hanya besar sikit je dari Negeri Melaka. Besar lagi kawasan Parlimen Rompin kalau nak dibandingkan.

Dan, perlu juga diingatkan kepada mereka yang sengaja membutakan sejarah. Lee Kuan Yew sendiri pernah mengaku bahawa ekonomi Negara mereka juga turut dibantu oleh Rejim Israel.

Yang mula - mula bagi modal untuk Singapura mula berkembang selepas tahun 1964 bukannya orang lain tapi dikalangan mereka yang merupakan rakan sekutu kuat kepada Rejim Zionist tu sendiri.

Bahkan Singapura juga turut mengamalkan dasar ekonomi yang sama seperti TPPA dimana syarikat - syarikat luar Negara boleh melabur, membeli dan memiliki aset di Singapura secara terbuka.

Malah, ekonomi Singapura juga turut berkembang apabila mereka tidak mempunyai kekangan dalam perniagaan yang dijalankan. Semua benda boleh dijadikan perniagaan. Mak ayah pun boleh jadi modal.

Seandainya ada dikalangan ADUN Pakatan Haramjdah tu kata Malaysia patut terima cara Singapura, mereka tak boleh bantah jika Kerajaan menghalalkan judi secara terbuka. Tapi, nak ke diorang terima?

IRONIKnya, cadangan yang diberikan oleh Si ADUN DAPigs tu semalam membuktikan bahawa dia hanya sekadar 'Pandai Bercakap, tapi Tak Pandai Buat'. Kalau dia nak ekonomi Malaysia berkembang, kenapa dia bantah pembinaan kilang Lynas sebelum ini?

Walhal, pembinaan kilang seumpama itu mampu menjana pendapat yang tinggi bukan sahaja kepada Negeri, tetapi ianya turut menyumbang kepada perkembangan ekonomi Negara.

Dan dalam masa yang sama, puak - puak Pakatan Haramjadah tu jugak tak sewajarnya membantah perlaksanaan cukai GST dimana Singapura sudah mengamalkannya pada kadar yang lebih tinggi sejak berpuluh tahun yang lalu.

Maka kesimpulannya, tak perlu la Si ADUN DAPigs tu nak membuat kenyataan didalam sidang DUN yang akhirnya membuatkan dia hilang kemaluan dirinya sendiri. Kalau dia rasa Singapura tu lagi bagus, suruh dia pergi duduk di Singapura. Dia tak duduk kat Malaysia ni pun LAGI BAGUS!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Adun Dap ini otak takat RBA saja. Cakap gah, hakikat kosong nahu. Bantai semborono.

    BalasPadam
  2. SALAM BRO,KALAU MELAYAN ADUN DAP YANG BODOH GINILAH JADINYA.OTAK LETAK KAT TUMIT.

    BalasPadam
  3. Kau orang tahu tak orang singapura nampak aje senang tapi rata rata sesak terutama orang melayu jadi jangan sampai tanah melayu pun tergadai akibat orang melayu tak bersatu

    BalasPadam
  4. TAK KAN SETAKAT IKUT EKONOMI JER. ISA KENA IKUT. SEMBANG LEBIH....SAMAN.... BOLIH??? BARU BOLIH MAJU.....JANGAN SEMBANG JER....YANG ITU IKUT....YANG INI JANGAN....CIIIITTT.....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping