Sabtu, Mei 30, 2015

MB Pahang sewaktu membentangkan Usul Pindaan berhubung kenaikkan elaun Wakil Rakyat DUN semalam. 
Heh! Memang betul - betul takde kemaluan sungguh puak - puak dari kalangan Pakatan Haramjadah ni. Harapkan nafsu diorang je yang besar. Yang lain semua HAMPAS belaka! Perangai Nauzubillah!

Kalau bercerita pasal salah orang bukan main lagi. Macam - macam dakwaan dan tuduhan yang diorang buat serta sebarkan kepada masyarakat. Tapi bila tiba bab yang menguntungkan diorang, senyap pulak.

Jika sebelum ini, bukan main hebat lagi segelintir puak - puak dikalangan ADUN Pakatan Haramjadah ni berkokok didalam laman media sosial Facebook mereka mempertikaikan itu dan ini. (Mujur bukan semua la).

Tapi bila pihak Kerajaan umumkan kenaikkan gaji bagi setiap ADUN, takde pulak diorang nak buat ulasan mengenainya. Tak nak pulak diorang hebahkan perkara tu dilaman Facebook masing - masing.

Jangan kata nak tolong war - warkan mengenai kenaikkan elaun tu. Nak ucap terima kasih pun diorang tak mampu. Itu membuktikan ada ADUN dikalangan puak - puak Pakatan tu macam Haramjadah!

Persoalannya, kenapa diorang tak nak war - warkan berita mengenai kenaikkan elaun tu dalam Facebook mereka sendiri? Kenapa diorang nak sembunyikan perkara tersebut dari diketahui oleh pengikut mereka?

Diorang takut dikalangan pengikut mereka akan datang mintak bantuan sumbangan ke? Maklum la. Kenaikkan elaun tu pun bukannya sikit. Tapi mencecah sebanyak RM 11ribu SEBULAN!!! Banyak tu!!!

Maka tak heran la kenapa ada dikalangan ADUN - ADUN Pakatan Haramjadah tu hanya sekadar mendiamkan diri dan enggan membuat pengumuman mengenai perkara tersebut. Takut lepas ni, makin ramai pulak rakyat dikawasan mereka datang mintak bantuan!!!
KUANTAN - Dun Pahang hari ini meluluskan Enakmen Anggota Pentadbiran Dan Adun (Saraan) 1980 (Pindaan 2015) yang menyaksikan kenaikan elaun 42 anggota Dun daripada RM4,100 kepada RM11,000 sebulan, berkuat kuasa 1 Januari lepas.

Terdahulu, rang undang-undang bagi pindaan itu dibentangkan oleh Menteri Besar Datuk Seri Adnan Yaakob dan disokong oleh Datuk Dr Ahmad Shukri Ismail (BN-Pulau Tawar).

Adnan berkata elaun Adun Pahang kali terakhir disemak pada tahun 1980 dan ia telah ditangguhkan terlalu lama berbanding negeri-negeri lain yang telah melakukan pindaan.


"Cadangan pindaan ini kita telah ambil kira kepentingan dan kebajikan rakyat. Jika elaun dinaikkan para Adun dapat memberi perkhidmatan lebih baik kepada rakyat," katanya yang kemudian mendapat sokongan majoriti Adun termasuk Adun pembangkang.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping