Sabtu, Mei 30, 2015

Ini satu persoalan yang timbul apabila terbaca status yang dikongsikan oleh seorang ADUN DAPigs ni. Secara tak lansung persoalan itu menimbulkan kecurigaan dikalangan rakyat, khususnya di Kelantan.

Dalam keangkuhan dan kesombongan puak - puak DAPigs tu nak mendabik dada bercerita pasal sumbang bakti mereka yang tak berapa ikhlas tu telah menimbulkan persepsi negatif dikalangan masyarakat.

Jika sebelum ini, banyak persoalan sudah kita bangkitkan mengenai kenyataan yang dikeluarkan oleh puak - puak DAPigs tu. Ada yang kata mereka nak sindir Menteri Besar Kelantan.

Ada jugak yang kata kenyataan itu dibuat sebagai salah satu usaha untuk menutup dosa yang telah dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu sewaktu banjir melanda Negeri Kelantan sebelum ini.


Persoalan yang lebih menarik ialah, kenapa puak - puak DAPigs tu beria - ia sangat nak menghebah - hebahkan kejayaan mereka setelah membina 22 buah rumah banjir tu kepada umum?

Kali ini, satu persoalan baru pulak timbul. Siapa 'Ahli Perniagaan' dari Kelantan yang dimaksudkan oleh ADUN DAPigs ni? Dan kenapa hanya dia sahaja yang dapat projek untuk bina rumah banjir tu?

Persoalan yang dibangkitkan ialah mengenai soal kredibiliti 'Ahli Perniagaan' tu sendiri. Apa kelebihan 'Ahli Perniagaan' tersebut sehingga puak - puak DAPigs tu boleh bagi 'Direct Tender' kepada dia?

Berapa banyak dana yang telah dilaburkan oleh puak - puak DAPigs tu kepada 'Ahli Perniagaan' berkenaan dan anak syarikat mana yang telah diguna-pakai bagi pembinaan rumah banjir tersebut?

Kalau kita berpandukan kepada slogan Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) yang diguna-pakai oleh puak - puak DAPigs tu selama hari ini, mereka sepatutnya tampil secara telus terhadap apa yang dipaparkan.

Soalnya, berani tak diorang nak dedahkan jumlah sebenar dana yang telah digunakan untuk membina rumah banjir di Negeri Kelantan tu dan siapa 'Ahli Perniagaan' yang dapat projek tersebut?

Dan adakah puak - puak DAPigs tu sanggup mendedahkan dari mana mereka mendapatkan dana kewangan untuk menjalankan projek pembinaan rumah banjir tersebut? Takkan pulak duit tu boleh turun dari langit. Kalau setakat berlagak je tak tentu arah, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping