Rabu, Mei 20, 2015

Jamuan Hari Raya UMNO di Dewan Majlis Perbandaran Bentong.
Penuh dengan orang Cina je yang beratur ambik duit.
Pengalaman peribadi. Rasanya dakwaan yang mengatakan masyarakat Cina tak suka terima atau meminta duit daripada orang lain tu adalah satu dakwaan yang cukup dangkal bagi sesetengah pihak.

Mengulas kenyataan yang disiarkan melalui sahabat blogger Cucu Tok Selampit, memang diakui secara terang - terangan orang Cina ni tak menolak sebarang pemberian yang diberikan oleh pihak Kerajaan.

Bukannya kita niat nak menghina mereka. Mungkin sebilangan besar masyarakat tersebut tidak bersikap sedemikian. Namun segelintir dari mereka memang mempunyai sikap seperti itu.
Penyerahan Sumbangan Tahun Baru Cina 2014
di Dewan Jubli Perak, Kuantan
Dah banyak kali dah kita tengok sifat sedemikian dipamerkan oleh masyarakat Cina ni. Tak payah la ada pihak yang nak menafikannya secara terbuka hanya kerana nak menutup kemaluan sendiri.

Jadi, tak payah la kita nak kata yang masyarakat Cina ni tak suka bila diorang dapat duit Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). Hakikatnya, diorang terima jugak duit tu. Tak pernah lagi diorang tolak. Tinggal lagi, undi tetap jugak diorang tak berikan kepada Barisan Nasional!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. Setuju..yang bongoknya yang memberi walau sudah tahu hakikat.
    Berbagai kaedah boleh digunakan untuk memberi terus bantuan kepada yang menyokong dan yang mengundi, kenapa otak selut lembab macam kerbau tak pakai dan implementasikan.

    BalasPadam
  2. Duit, siapa tidak mahu ? Orang gila pun kenal duit...

    BalasPadam
  3. apa saja yg free puak ni akan sapu. masa jamuan dia tapau. duit brim dia yg ramai isi borang kat pejabat i.tax, parking full dgn kereta besar. klinik gomen pon muka dia gak.
    ramai plk puak ni yg sakit. in short apa yg free dan duit, mmg tak malu.

    BalasPadam
  4. Walaupun yang kaya raya..
    pnyai hidup mewah..
    Tapi slip gaji tak ada..
    Dikira boleh juga bedal..
    duuuuiiiiit...
    Tgok la bilamana ada seauatu keraian..
    Geng depa yg penuh..
    Tambah lagi bila melibatkan kepentingan depa..
    Ini bukan aku kata..
    Tapi memang jelas berlaku sana sini..
    Apa nak kata..
    Depa kikis setakat bleh kikis..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping