Sabtu, Mei 23, 2015

Kalau siapa rasa tajuk artikel ni nampak tak sesuai, nasib diorang la. Sebab isi kandungan artikel ni bukannya ditujukan kepada Si Ayah. Tapi ianya ditujukan kepada Si Anak yang tak mengenang budi.

Mana tidaknya. Cuba korang sendiri bayangkan. Bagaimana mungkin seorang anak boleh beranggapan dasar perjuangan parti yang pernah dipimpin oleh ayahnya tu tidak berlandaskan Islam?

Soalnya, adakah anak kepada Allahyarham Ustaz Fadhil Noor ni ingat, dasar perjuangan Hukum Hudud PAS itu baru semalam dicetuskan oleh kepimpinan PAS Pusat untuk meraih sokongan Politik?

Tidakkah anak kepada Arwah Ustaz Fadhil Noor tu sedar bahawa dasar perjuangan untuk menegakkan Hukum Hudud tu sudah wujud sejak arwah ayah dia masih lagi hidup dan menjadi Presiden PAS?

Jadi, bagaimana mungkin anak kepada Arwah Ustaz Fadhil Noor ni boleh buat kesimpulan dan menyatakan bahawa isu mengenai perlaksanaan Hukum Hudud tu hanya sekadar umpan Politik PAS?

Jika dilihat dari kenyataan yang dibuat oleh anak Arwah Ustaz Fadhil Noor tu sebelum ini, nampak sangat yang nada dia lebih cenderung ke arah parti yang menentang perjuangan PAS.

Kalau sebelum ini, pemimpin dikalangan puak - puak DAPigs pernah tampil membantah perlaksanaan Hukum Hudud dengan alasan kononnya ianya hanya propaganda Politik PAS semata - mata.

Pendirian dan kenyataan yang dibuat jelas menentang dasar perjuangan PAS yang pernah dipimpin oleh Allahyarham Ustaz Fadhil Noor sewaktu dia masih lagi menjadi Presiden parti tersebut.

Dan kalau pada ketika itu, PAS menganggap sesiapa sahaja yang menentang dasar perjuangan parti mereka sebagai 'Kafir' kerana didakwa menentang perjuangan mereka waima dari kalangan umat Islam sekali pun.

Malah, pada ketika itu juga, bantahan yang dibuat adalah kerana perlaksanaan Hukum Hudud yang dicadangkan oleh PAS tu tidak menyeluruh. Dek kerana alasan itu PAS berdendam dengan UMNO.

Masa tu, UMNO kata PAS hanya menjadikan isu perlaksanaan Hukum Hudud sebagai bahan untuk menjaga kepentingan Politik semata - mata, kenapa pulak diorang nak marah tak tentu arah?

Jadi, tak salah jika ada dikalangan rakyat yang melabelkan anak Arwah Ustaz Fadhil Noor ni sebagai Kafir kerana menentang dasar perjuangan PAS untuk menegakkan Hukum Hudud di Kelantan. Label tu diorang sendiri jugak yang berikan kepada orang lain!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping