Ahad, Mei 03, 2015

PAS sudah pasti tidak mampu untuk menafikan bahawa didalam barisan kepimpinan mereka pada ketika ini sedang mengalami pergolakan yang cukup kronik dalam sejarah penubuhannya.

Perebutan jawatan yang kini semakin hangat diperingkat PAS Pusat sudah pasti turut dirasai diperingkat akar umbi PAS terutama dikawasan Pilihan Raya Kecil Parlimen Rompin kali ini.

Senario jelas yang boleh kita lihat ialah pada ketika Si Mat Syabun tu 'dihalau' oleh penyokong - penyokong PAS yang tinggal dikawasan Felda sekitar Parlimen Rompin sebelum ini.

Begitu juga dengan sambutan 'dingin' yang diterima oleh Si Mat Syabun tu sewaktu mengadakan ceramah disekitar kawasan PDM Mentara sebelum ini juga agak suram dan tidak diterima ramai.

Semuanya gara - gara mereka tidak suka dengan tindak tanduk Mat Syabun yang didakwa membelakangkan kepimpinan PAS Pusat serta sering kali mempertikaikan keputusan Presiden parti.

Kecenderungan Mat Syabun terhadap puak - puak DAPigs itu sudah diketahui umum dan bukan lagi merupakan satu rahsia. Sebaliknya ia sudah menjadi satu perkara terbuka dikalangan rakyat Malaysia.

Ditambah pulak dengan tindakan beberapa pihak yang masih lagi beramuk sesama mereka sendiri berhubung isu perlaksanaan Hukum Hudud. Satu pihak nak laksana Hudud, satu pihak lagi membantah.

Maka sudah pasti pada ketika ini, perbalahan diantara puak - puak PAS tu diperingkat Pusat memberikan kesan kepada mereka yang berada dibawah. Nak pulak yang jadi calon di Parlimen Rompin ni bukan calang - calang orangnya.

Dan secara diam - diam, kita boleh lihat gerak kerja sesetengah pihak dalam jentera PRK Parlimen Rompin kali ini sedang bergerak untuk menjahanamkan kempen PAS secara subversif.

Nak pulak bagi puak - puak yang menyokong Si Mat Syabun tu. Ditambah pulak dengan keadaan Si Mat Syabun sekarang ini jauh ditinggalkan oleh Tuan Ibrahim, Mentor Calon Pas di PRK Rompin.

Maka tidak mustahil sekiranya wujud unsur - unsur khianat sesama mereka sendiri seperti mana yang didakwa oleh Si Nasa Tantawi sebelum ini. Dan sebab itu juga semua pihak perlu peka dengan permainan kotor yang dimainkan oleh puak - puak Parti Angguk Saja ni!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping