Khamis, Mei 28, 2015

Hah! Hebat tak Si Rafizi tu selewengkan duit rakyat? Takde sapa pun dapat lihat bagaimana Si Rafizi tu bertindak menipu dan memperdayakan rakyat dengan muslihat licik dia selama hari ini.

Kali ini, Si Rafizi tu tak boleh nak lari ke mana dah sebab semuanya sudah jelas dan nyata. Syarikat yang dia tubuhkan tu tak boleh nak kutip duit dari orang awam secara terbuka seperti yang didedahkan.

Kalau mengikut pendedahan yang dibuat oleh Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin, tindakan Si Rafizi tu lansung tak boleh dipercayai dan wajar digelarkan sebagai seorang Penipu.
"Saya sudah semak di halaman Bank Negara dan mendapati NOW tidak mempunyai kebenaran untuk mengutip wang daripada orang awam. Dalam hal ini, Ahli Parlimen Pandan, Rafii Ramli dengan beraninya telah melancarkan kutipan Dana Terkumpul Untuk Tutup 1MDB.
"National Oversight Whistleblowers atau NOW sebenarnya bukan sebuah NGO (Badan Bukan Kerajaan) tetapi adalah sebuah syarikat sendirian berhad yang mana Rafizi memegang jawatan sebagai Pengarah Eksekutif.
"Kutipan dibuat melalui orang ramai bermula 21 Mei lepas dan kononnya untuk menutup 1MDB yang dia sendiri sahaja yang tahu maksud dan tujuannya," dakwanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Balai Polis Petaling Jaya pagi tadi.
"Saya sengaja memasukkan duit dalam akaun NOW seperti yang dihebahkan untuk memastikan kewujudannya.
"Apabila saya buat semakan, barulah terbongkar rahsia NOW sebenarnya dan apa yang dikesalkan, Rafizi mengatakan NOW adalah satu badan NGO sedangkan dia tahu bahawa NOW itu adalah syarikat miliknya sendiri," jelasnya.
Sehubungan itu, Ramesh meminta pihak Polis membuat siasatan segera ke atas Rafizi sebelum lebih ramai lagi yang menjadi mangsa penipuan terhadap penyelewengan yang telah dilakukannya.

Sekarang sudah jelas bahawa Si Rafizi tu bukan la semaksum mana sangat seperti yang digambarkan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu selama hari ini. Rupanya, dia pun hanya sekadar 'Kaki Pembelit' dan 'Penyeleweng' duit rakyat jugak!!!
Categories: ,

9 ulasan:

  1. kalau dah ketua, penipu..anak buah lagi tipu..

    BalasPadam
  2. Boleh tak presiden minda dan sosial perihatin atau admin memberikan nombor pendaftaran syarikat NOW sebagai rujukan. Pastinya semakan oleh presiden minda dan sosial perhatin membuat siasatan menyeluruh berkaitan syarikat milik rafizi ini. Tq

    BalasPadam
  3. RAFIZI RAMLI

    The founding Executive Director is Rafizi Ramli. The former CEO of Selangor Economic Advisory Office is a chartered accountant and member of the Institute of Chartered Accountants in England and Wales (ICAEW) and Malaysian Institute of Accountants (MIA). He graduated with a bachelor in Electrical and Electronics Engineering from Leeds University and an alumnus of the Malay College Kuala Kangsar (MCKK).

    Rafizi had had an extensive experience in the corporate world, having served in various management capacities in an oil and gas multinational and a large pharmaceutical group. He started his career as an auditor with Jeffreys Henry in London.

    Rafizi had led a series of exposes on the government’s financial mismanagements in 2011 and 2012 that eventually highlighted the increasing role of whistleblowers in nation building and the lack of protection accorded to them.


    ....... AND I DONT THINK WITH THIS BLOODY FUCKING RESUME, RAFIZI BECOMES SO STUPID TO RISK HIS REPUTATION BY DOING AS BEEN ACCUSED.

    BalasPadam
  4. AKMAL NASIR

    The co-founding Director is Akmal Nasir. He graduated with double major in Actuarial Science and Economics from the University of Wisconsin-Madison, United States and an alumnus of the Malay College Kuala Kangsar (MCKK).

    Previously, Akmal worked as an economic researcher for several years and is now concentrating on civil society tasks. He was one of the key witnesses for BERSIH People’s Tribunal on General Elections 13.


    ..... and this resume belongs to his sidekick. I 'll be danmed if I believed they made foolish act.

    BalasPadam
  5. Duit duit duit.............sama je Rafizi ke Rafizo ke...duit tahu tak? Bangang bin Bodohlah siapa yang percaya ada manusia maksum bak duit. Duit duit duit...PKR maksum..ha ha ha. Janganlah hina otak dan minda sendiri. Sia sia je Allah beri Otak ...

    BalasPadam
  6. Bank Negara, jika hal yg melibatkan kerajaan cepat2 mengambil tindakan tapi jika melibatkan pembangkang yang ada kroni...LEMBIKKKK....

    BalasPadam
  7. Tapi masih ramai yg terpengaruh dgn hasutan mamat ni..hati nya penuh hasad dengki.

    BalasPadam
  8. MONEY bro..bukan ada mata dan telinga..Sleweng duit ni bukan hanya trjadi pada yg takder sijil shj

    BalasPadam
  9. Memalukan Selangor Economic Advisory Office , ICAEW, MIA, Leeds University, MCKK, PETRONAS, Jeffreys Henry, etc etc. Harapkan punggung dia aje...disgrace

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping