Selasa, Mei 19, 2015

Ish! Tak puas - puas gamaknya puak - puak Pakatan Haramjadah ni memalukan diri diorang sendiri didalam sidang Dewan Parlimen sampai terpaksa pulak diulang - ulang berkali kali.

Tapi, apa boleh buat. Kalau dah otak masing - masing letak kat kepala lutut, memang macam ni la jawabnya. Takde benda yang diorang buat boleh dibanggakan oleh rakyat diperingkat bawahan.

Nak pulak kalau pemimpin yang terlibat tu namanya Mahfuz Bean. Memang tak boleh blah lansung. Memang kalau bab nak memalukan diri sendiri ni, dia yang paling hebat sekali. Takde orang mampu lawan.

Dek kerana nak jugak menutup kemaluan yang telah didedahkan sebelum ini, Si Mahfuz Bean tu cuba jugak nak bangkitkan isu berkaitan dengan Tabung Haji didalam sidang dewan.

Kata dia, isu tu sangat penting kerana ianya melibatkan dana awam, yakni dana rakyat yang melibatkan sebanyak RM 56billion. Tapi malangnya, usul yang dicadangkan oleh Si Mahfuz Bean tu ditolak.

Alasan yang diberikan oleh Speaker Dewan, usul yang dibangkitkan oleh Si Mahfuz Bean tu tak perlu nak disegerakan dan Si Mahfuz Bean tu boleh membahaskannya sewaktu orang lain sedang berbahas.

Walaubagaimana pun Si Mahfuz Bean tu tetap tak puas hati. Dia tetap jugak nak bawak isu berkaitan dengan Tabung Haji tu dalam usul yang akan diserahkan kepada Speaker dan ianya perlu disegerakan.

Dari situ je kita sudah dapat lihat yang Si Mahfuz Bean ni tak faham apa yang dimaksudkan dengan aset Tabung Haji. Nampak sangat yang dia tak boleh nak bezakan duit simpanan dan aset.

Bagi Si Mahfuz Bean, dana sebanyak RM 56 billion tu merupakan jumlah duit simpanan pendeposit yang terdiri dari kalangan rakyat gamaknya. Dia ingat, duit sebanyak RM 56 billion tu duit rakyat.

Sedangkan dana sebanyak 56 billion tu adalah aset yang dimiliki oleh pihak Tabung Haji melalui pelaburan, perniagaan hartanah dan juga lain - lain usaha yang menjadi aset kepada mereka.

Malah, aset sebanyak 56 billion tu juga tidak termasuk duit simpanan dari pendeposit yang menyimpan dengan Tabung Haji. Jadi, jangan la Si Mahfuz Bean tu cuba nak mengelirukan orang lain.

Yang jadi masalahnya sekarang, adalah sangat mustahil sekiranya Si Mahfuz Bean tu tak tau mengenai perkara tersebut. Kalau dia tetap rasa tak yakin dengan pihak Tabung Haji, kenapa dia tak desak 1juta Ahli PAS keluarkan semua duit simpanan mereka!!! Jangan setakat membodohkan diri je tak tentu arah!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. kah kah kah kah kah.... itu la, aku tengok juga semalam keBANGANGan mahpus bean tu..... mana dia gerak kerja dia mahukan semua ahli PAShit keluarkan duit deposit dari Tabung Haji tu?? Jadi Ketua Penerangan ke atau jadi Ketua Kerang Busuk???? Satu sen pun tarak guna...

    Kah kah kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  2. Pelaburan tu pakai duit mana??

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah tentu bukan dari tabung kohilal...

      Padam
    2. kan tabung haji dah kluar kenyataan berfakta...tak rajin membaca la ni

      Padam
    3. kalau nak kata pakai duit pendeposit sekalipun... dah berapa ramai pendeposit hilang duit walaupun satu sen dalam akaun mereka??? Ada jumpa salah seorang dari mereka tak?? Kalau ada, pi repot polis... kalau takde, tak payah bagi komen kebudak-budakan.....

      Padam
  3. orang yang pertikai lebih-lebih,tah-tah akaun tabung haji pun tak da.sembang deras

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping